HRABOVÁ, K. Riziko vodohospodářských staveb z pohledu tzv. černých labutí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2016.

Adamec, Vladimír

Po celou dobu zpracování diplomové práce prokázala diplomantka schopnost samostatné tvůrčí práce s velmi dobrou orientací v dané problematice a s příkladným smyslem pro zodpovědnost. Její aktivní přístup a pravidelné konzultace s vedoucím DP a některými odborníky z oblasti hodnocení rizik přispěly velkou měrou ke zkvalitnění výstupů řešení. Práce splňuje požadavky kladené na tento typ prací, a proto ji doporučuji k ústní obhajobě.

Splnění cíle a rozsahu zadání A
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem A
Přínos pro praktické i teoretické využití B
Odborná úroveň diplomové práce A
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody A
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 A
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň A

prof. Ing. Petr Hlavínek, CSc., MBA

Diplomová práce, kterou předkládá Bc. Kristýna Hrabová se zabývá dnes stále aktuálnější problematikou rizik způsobených vysoce nepravděpodobnými událostmi. Diplomová práce obsahuje část rešeršní, část aplikační a závěry. Rešeršní část prokazuje široký záběr diplomantky při snaze o prostudování dostupné literatury. Při zpracování této části se prokázala schopnost orientovat se v problematice, která v ČR je velmi málo publikována. Výběr zde citované literatury a její popis ukazuje, že byly prostudovány významné práce v tomto oboru a byly rozvedeny a okomentovány ty postupy, které je možno uplatnit. Aplikace metodiky na příkladu Brněnské přehradní nádrže je provedena uceleně. Diplomantka podrobně popsala případovou studii nejen z pohledu hydraulického a hydrologického, ale i stavebního. Kladně hodnotím celkovou metodiku zpracování i velmi dobrou grafickou úroveň práce. Písemný projev a vyjadřovací schopnosti diplomantky jsou na velmi dobré úrovni. Diplomová práce je proporcionálně vhodně rozdělena na část rešeršní, teoretickou a aplikační. V práci jsou drobné překlepy, které však nesnižují celkově dobrou úroveň práce. Předloženou diplomovou práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení B / 1,5.

Úplnost vypracování A
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce B
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody B