OLEJNÍČEK, L. Srovnání investice do změny dokončené stavby s výsledným zhodnocením této nemovitosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2016.

Kosová, Jaroslava

Diplomová práce je vypracována v požadovaném rozsahu a má odpovídající odbornou úroveň. Teoretická část obsahuje definice pojmů týkajících se zadané problematiky a popis oceňovacích metod použitých v praktické části. V praktické části student vyčíslil investiční náklady na změnu stavby staršího rodinného domu a porovnal je se zhodnocením této nemovitosti provedenými změnami. Porovnáním zjištěných hodnot dospěl k závěru, že v tomto případě se investice do rozsáhlých úprav vlastníku nemovitosti při prodeji vyplatí. Ve výpočtech se vyskytují drobné nedostatky, které však výsledky porovnání příliš neovlivní. Celkové zpracování diplomové práce je na dobré úrovni a proto ji doporučuji k obhajobě.

Splnění cíle a rozsahu zadání B Student v diplomové práci splnil zadané úkoly a určený cíl.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem B V teoretické části student uvádí základní pojmy týkající se zadané problematiky a seznamuje s oceňovacími metodami použitými v praktické části.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody C Pro určení toho, zda investice do změny RD odpovídá jeho zhodnocení touto změnou, použil student adekvátní metody. Vycházel z projektové dokumentace stavebních úprav a těmto podkladům odpovídá i podrobnost zpracování položkového rozpočtu, ve kterém student využil i agregovaných položek. Pro ozřejmění položek rozpočtu uvedl podrobný popis postupu provádění stavebních prací a provedl i slovní komentář k náplni stavebních dílů rozpočtu. Do investičních nákladů zahrnul i náklady na zhotovení projektové dokumentace a potřebnou inženýrskou činnost. Při výpočtu věcné hodnoty mohly být svislé konstrukce rozděleny pouze na podíly nových a starých konstrukcí, případně pro rozdělení na podíly podle tloušťky zdiva mohl být využit rozpočet. V tabulkách s výpočty je zřejmě omylem uveden koeficient K4 s hodnotou 1,0, v textové části je uváděna správná hodnota. Pro stanovení tržní hodnoty zvolil porovnávací způsob ocenění. K žádnému zásadnímu pochybení ve výpočtech nedošlo. . Závěrečné vyhodnocení mohlo být zpracováno podrobněji, některé závěry studenta nejsou jasně formulované.
Odborná úroveň diplomové práce B Odborná úroveň diplomové práce je dobrá, student zadané problematice rozumí, ovládá potřebné pojmy a až na výjimky je správně užívá.
Přínos pro praktické i teoretické využití B Praktická část může být návodem pro majitele starších nemovitostí, jakým způsobem mohou vyhodnotit výhodnost plánované investice do rekonstrukce.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 B Student pro svou práci využil literaturu a další zdroje týkající se zadané problematiky, u citací i parafrází jsou uvedeny odkazy na tyto zdroje. V přehledu zdrojů není zcela správně provedeno jejich řazení a označení.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B Formální uspořádání a úprava práce je na dobré úrovni, v textu se občas vyskytují pravopisné a stylistické chyby, obrázky domu 4 a 5, zařazené v textu, jsou označeny chybnými popisy. Odborné výrazy jsou používány adekvátním způsobem.

Martincová, Jana Victoria

Student ve svém zpracování splnil základní cíl diplomové práce. Student se zabývá teoretickým návrhem zhodnocení nemovitosti po plánované přestavbě, která je velmi detailně zpracována a mohla by sloužit téměř jako základní podklad pro skutečné stavební práce. Student vychází z teoretického přiblížení problematiky oceňování nemovitostí, čímž si definuje základní pojmy z terminologie. Tyto pojmy jsou dále používány pro stručné a jasné argumentace s uvážením jednotlivých cenových nákladů a případných zisků. Praktická část obsahuje představení konkrétní nemovitosti (mohla být graficky doložena snímky z pozemku) a jednoznačnou strukturu prováděných prací. Veškeré nutné práce a nezbytné materiálové zabezpečení jsou v přílohách adekvátně cenově stanoveny a následně porovnány s cenou nemovitosti před a po rekonstrukci. Při oceňování jsou brány v potaz také ceny nemovitostí v okolí. Student zpracoval velmi detailní studii, která je logicky řazena, obsahuje přesné formulace a jednoznačné zhodnocení.

Úplnost vypracování A
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce A
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody B