ZEDNÍČEK, V. Zvýšení bezpečnosti přistávacího manévru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Šplíchal, Miroslav

Úkolem autora bylo vytvoření rozboru doporučených způsobů provádění přistávacího manévru a definování chyb, kterých se piloti při přistávacím manévru dopouštějí a na základě zjištění z rozboru pak navrhnout možnosti zmírnění a provést studii realizovatelnosti. Všechny zadané cíle byly autorem splněny. Autor rozdělil svoji práci do devíti kapitol, ve kterých se postupně zabývá faktory, ovlivňujícími přistávací manévr, popisuje metodické chyby a jejich opravy. Autor také popisuje iluze vedoucí k chybám při přistání. Dále ve své práci rozebírá konkrétní nehody a na nich demonstruje typické chyby. V sedmé kapitole přibližuje současně používané technické prostředky pro usnadnění přistání a konečně v osmé kapitole popisuje vlastní návrhy technického řešení a studii proveditelnosti. V rámci práce také provedl dotazníkový průzkum navrhovaných metod mezi piloty. Práci autor vypracovával samostatně a prokázal vlastní iniciativu. Práci považuji za velmi zdařilou a může představovat dobré východisko pro další výzkum v této oblasti.

Hammer, Jaromír

Úkolem práce bylo ověřit, zda je možné dosáhnout snížení počtu nehod při přistávání. Cílem práce bylo provedení rozboru doporučených způsobů provádění přistávacího manévru dle publikovaných metodik a popis chyb, kterých se piloti dopouštějí. Na základě zjištění potom navrhnout způsob možného zmírnění, pomocí technických řešení. Provést studii realizovatelnosti s předpokládaným ověřením praktickým experimentem. Předložená práce je zpracována na velmi dobré úrovni. Je patrné, že student věnoval projektu náležitou péči, což se pozitivně projevilo na celkovém výsledku. Autor se danou problematikou zaobíral do hloubky, a to včetně provedení experimentu. Diplomová práce má rozsah celkem 71 stran včetně příloh. Práci lze vytknout nižší kvalitu některých obrázků (např. 3, 5). Cíle práce byly splněny. Doporučuji k obhajobě, hodnotím stupněm „A“.

eVSKP id 92474