DOLEŽAL, K. Výpočtová analýza jízdního chování vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Hejtmánek, Petr

Strukturně lze práci pana Doležala rozdělit na dvě části, první z nich je velice rozsáhlá rešerše popisující podvozky vozidel, jízdní manévry a měřicí techniku. Všechny tyto oblasti bezesporu souvisí s tématem práce, ale jejich rozsah a detailnost zpracování jsou povětšinou nadbytečné, nehledě na nepřesné definice vlivu některých parametrů geometrie kol na chování vozidla. Při popisu jednotlivých oblastí zde zkrátka chybí vysvětlení souvislosti dané problematiky s hlavním tématem práce, proto práce nepůsobí uceleně. V této části navíc nejsou v textu uvedeny vůbec žádné literární zdroje, ze kterých autor čerpal, nicméně dle použitých obrázků, jejichž zdroj je uveden, a notoricky známých formulací je patrné, že byly informace přepsány z knih profesora Vlka. Druhá část se zabývá simulacemi jízdních manévrů, její přínos i kvalita zpracování jsou daleko vyšší. Kladně lze hodnotit zejména rozpracování dvoustopého modelu vozidla a určení jeho významu pro simulace jízdních manévrů. Závěry získané z výsledků simulací jsou v celku srozumitelné, ale celkovému zhodnocení by jistě prospělo rozsáhlejší srovnání jednotlivých variant (statisticky, graficky). Po stylistické stránce se objevují mnohé nedostatky, jako jsou překlepy, chybějící slova či odkazy, nevhodné formátování textu, ad. Celkově lze konstatovat, že práce jistě přináší nové poznatky, ale její hodnocení výrazně sráží horší kvalita zpracování, která byla nejspíš způsobena časovou tísní.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti E
Práce s literaturou včetně citací E
Samostatnost studenta při zpracování tématu C

Blaťák, Ondřej

Diplomová práce pana Doležala je zaměřena na výpočtovou analýzu jízdního chování vozidla. V úvodních kapitolách jsou detailně popisovány požadavky kladené na řízení, zkoušky vozidel. Následně je potom diskutována problematika měřicí techniky, která byla použita pro získání experimentálních dat. Především kapitola věnovaná řízení (geometrii řízení) se mi v kontextu práce jeví jako zbytečná. Parametry geometrie nejsou v modelu vozidla zohledňovány. V dalších částech práce jsou porovnávány výstupy několika různých modelů vozidla (jednostopý model, dvoustopý model, další úrovně dvoustopého modelu) s měřeními reálného vozidla na vozovce. Tyto kapitoly práce jsou zpracovány dobře a pečlivě. V celé práci však chybí lepší vysvětlení, k čemu budou modely využívány a jaký je praktický přínos celé diplomové práce. Diplomová práce pana Doležala je po obsahové, grafické i stylistické stránce na dobré úrovni. Student jednoznačně prokázal schopnost využít znalosti získané v průběhu studia k řešení samostatných úkolů inženýrské praxe, a to i ve specifické oblasti věnované dynamice motorových vozidel. Cíle diplomové práce dané zadáním byly splněny.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 92189