PISKOŘ, M. Konstrukce zařízení pro měření valivého odporu pneumatiky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Posudky

Posudek vedoucího

Hejtmánek, Petr

Diplomová práce pana Piskoře je skutečně velkého rozsahu, nicméně nelze hodnotit, že by nějaká část práce byla nadbytečná. Konstrukční návrh přívěsného vozíku pro měření valivého odporu pneumatik je propracovaná doslova do posledního šroubku. Pečlivost návrhu jednotlivých systému měřicího zařízení je skutečně nevídaná a výběr konkrétních konstrukčních celků je vždy jasně argumentován. Nicméně tím částečně trpí srozumitelnost psaného textu, kde se sice neobjevují žádné faktické chyby, jen je popis konstrukce hůře čitelný a některé informace se až příliš často opakují. Při detailnosti zpracování daného úkolu překvapí absence podrobného silového rozboru zatížení zavěšení měřeného kola, ze kterého by bylo trochu jasnější neobvyklé přetížení úchytů příčných ramen, které nenesou tíhu vozíku. I přes tyto připomínky je jinak práce velmi kvalitní, propracovaná do sebemenšího detailu, včetně možnosti legalizace vozíku pro provoz na pozemních komunikacích. Grafická i stylistická stránka práce taktéž nevykazuje žádné nedostatky, získané výsledky by zajisté bylo možné využít pro výrobu navrženého zařízení.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Blaťák, Ondřej

Diplomová práce pana Piskoře je zaměřena na konstrukci zařízení pro měření valivého odporu pneumatiky. První části práce jsou obecně věnovány jízdním odporům a samotnému valivému odporu včetně rozboru hlavních faktorů ovlivňujících velikost valivého odporu. Dále jsou poměrně detailně řešeny jednotlivé metody určení valivého odporu. V dalších kapitolách je podrobně rozebrána samotná konstrukce měřicího „vozíku“ pro měření valivého odporu pneumatik. Je třeba ocenit komplexnost práce, která řeší nejen samotný koncepční návrh, ale zpracovává další úkoly související se stavbou měřicího „vozíku“ (osvětlení, připojení, legalizace stavby vozíku apod.). Součástí komplexního návrhu je i odhad nákladů na stavbu popisovaného měřicího zařízení. Diplomová práce pana Piskoře je po obsahové, grafické i stylistické stránce na velmi dobré úrovni. Student jednoznačně prokázal schopnost využít znalosti získané v průběhu studia k řešení samostatných úkolů inženýrské praxe. Veškeré body zadání práce byly splněny.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 92186