ŠULC, V. Vliv vlastností obrazových senzorů na kvalitu rekonstrukce kvantitativního fázového zobrazení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Dostál, Zbyněk

Po obsahové a grafické stránce je práce zdařilá a je občas zatížena jazykovými nedokonalostmi. Student pracoval systematicky a důsledně. Práce je členěna logicky. Student sepsal rešerše o holografické mikroskopii a o principech záznamu digitálního obrazu. Z těchto rešerší vyšel při řešení cílů své práce. Student dobře využil svých znalostí a sestavil program pro generování hologramů, které jsou zatíženy šumem. Vhodným zpracováním hologramů získal pro kamery objektivní hodnocení, které je vztažené přímo k fázi rekonstruované vlny. Student aplikoval své znalosti 3D CADu a vytvořil konstrukčně zdařilý chladič kamery s jeho výkresovou dokumentací. Chladič otestoval za provozu a správně navrhl jeho zlepšení v podobě úpravy těla kamery pro přímé chlazení čipu. Konstatuji, že student cíle bakalářské práce splnil v plném rozsahu. Jako vedoucí práce hodnotím bakalářskou práci známkou velmi dobře/B.

Antoš, Martin

Cílem práce bylo proměření vlastností vybraných obrazových senzorů a vyhodnocení jejich vlivu na kvalitu rekonstrukce fázového obrazu. V úvodní části autor zmiňuje důležitost znalosti velikosti šumu optického senzoru při kvantitativním hodnocení fázové informace poskytnuté holografickým mikroskopem. V navazující části jsou popsány principy funkce a vlastnosti vybraných optických senzorů. V třetí části je popsán termoelektrický jev na němž je založeno chlazení obrazových čipů kamer. V čtvrté části student popisuje metodiku hodnocení velikosti šumu testovaných kamer s ohledem na okolní teplotu a bitovou hloubku záznamu obrazu. Poslední dvě části jsou zaměřeny na popis konstrukce a testování vodního chlazení vybrané kamery Basler. Práce je poznamenaná překlepy a nesprávnou diakritikou a interpunkcí. Hojná absence odkazů na obrázky a formulační nepřesnosti občas ztěžují porozumění textu. Rovněž chybí odkazy na citace 35, 36 a 39. Pan Václav Šulc provedl na základě realizovaných testů výběr senzoru vhodného pro holografický záznam. Navrhl a realizoval kombinovaný chladicí systém pro kameru Basler acA2040-180km, který spojuje účinky Peltierova článku a oběhového vodního chlazení. Na základě testovacích měření přistoupil k netradičnímu návrhu přímého chlazení CMOS čipu, které by mělo zajistit účinnější odvod tepla. K předložené výkresové dokumentaci chlazení kamery Basler nemám vážnější připomínky. Konstatuji, že cíle práce byly splněny v plném rozsahu. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji známkou velmi dobře / B.

Práce s literaturou včetně citací D

eVSKP id 89248