MANDELÍK, L. Energetické využití biomasy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Baláš, Marek

Předložená bakalářská práce obsahuje tři oblasti - rešerši o biomase, jejich vlastnostech a druzích, rešerši o technologiích, kterými je možné energii obsaženou v biomase transformovat na elektrickou energii a teplo a rešerši o současných teplárenských provozech v ČR. Všechny cíle práce jsou naplněny. Po grafické i formální stránce je práce v pořádku. Student pracoval samostatně, využíval častých konzultací a závěry z nich vyplývají vhodně do práce zapracovával. Celkově je práce na odpovídající úrovni a splnila požadavky kladené na kvalifikační závěrečnou práci. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji známkou A - výborně.

Brázdil, Marian

Cílem předkládané rešeršní práce byl přehled energetického využití biomasy. Téma nepatří mezi náročná zadání, protože se jedná o rešeršní téma s velmi dobrou dostupností zdrojů v češtině. Zahraniční zdroje nejsou v práci využívány vůbec. Existuje několik prací z předchozích let, které mají cíle a provedení vlastní práce velmi podobné. Autor se po úvodních kapitolách a popisu jednotlivých procesů v kapitole 4 zaměřil na stav produkce elektřiny a tepla ze zdrojů v ČR. Kapitoly předcházející kapitole 4 oproti dříve vypracovaným pracím nepřináší více nových informací. Autor sice uvádí velké množství zdrojů v seznamu zdrojů, velké části práce jsou ale přejaté a kombinací. O rok dříve odevzdaná práce obsahuje stejné části textů, obrázky i zdroje v podobném pořadí. Byl tady prostor pro další posun, popis ale zůstal v mezích předchozích prací a absolutně nevyužitý. Po formální stránce je práce logicky členěná a dobře čitelná. Místy se objevují drobné překlepy nebo nepřesnosti, např. špatný zápis kW, ale chyb je přiměřené množství. Výsledná práce cíle zadání splňuje. Práci doporučuji k obhajobě s výsledným hodnocením C.

Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D