PIŠTEK, P. 3D FDM tiskárna Rebel II a parametry tisku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Zemčík, Oskar

Autor vypracoval bakalářskou práci zaměřenou na vyhodnocení vlivu teploty trysky a rychlosti tisku na kvalitu 3D výtisku. K tomuto účelu využil vlastní postavenou 3D tiskárnu. Pro vyhodnocení pak byla použita kombinace digitálního drsnoměru, mikroskopu a CAD programu. Rozsahem je tato bakalářská práce vyjímečná a autor věnoval problematice značné úsilí. Zjištěné závislosti odpovídají zkušenostem z praxe. Práci hodnotím pozitivně a doporučuji k obhajobě. Jako drobné nepřesnosti bych vytkl například informaci o použití SW repetier pro návrh programu, přitom repetier v sobě obvykle integruje jiný program, který tuto funkci za něj provede (například slic3r). Rovněž snímky z mikroskopu by měly mít uvedené měřítko.

Zouhar, Jan

Předložená práce se svým rozsahem i kvalitou vymyká běžným bakalářským pracím. Dle zadání je členěna do několika kapitol, na rešeršní část a praktickou. V rešeršní části je pracováno s aktuální zahraniční literaturou a nejnovějšíma výzkumy v oblasti 3D tisku. Autor zde vybírá několik parametrů které jsou nejvhodnější pro řešení práce. S výběrem lze souhlasit, hodnocení více parametrů by již nebylo možné otestovat, vzhledem k rozsahu testů a možnostem studenta. Dva vybrané parametry byly testovány na vybraných tělesech. V hodnocení výsledků se vyskytly drobné nepřesnosti: není zde popis mikroskopu a u obrázků 28-56 není měřítko, měření rozměrů pomocí skeneru a sw. Draftsight není také vhodné, vzhledem k chybějící informaci o přesnosti soustavy měření. Pro detailní posouzení by bylo třeba využít přesnějších a vhodnějších metod měření a porovnání, použité metody dostačují účelům bakalářské práce, nikoli však vědecké práce. Po stylistické stránce je práce na dobré úrovni, v některých pasážích by byla vhodná větší strukturovanost a přehlednost výsledků.

eVSKP id 92540