MYŠKA, V. Manažer hesel s architekturou klient-server [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.

Ležák, Petr

Zadání bakalářské práce, které bylo dle mého úsudku poměrně obtížné, student splnil. Student pracoval v průběhu celého roku, i když pak práci dodělával narychlo před odevzdáním. Vytvořený manažer hesel obsahuje určité drobné nedostatky, ale jako celek ho pokládám za zdařilý stejně jako bakalářskou práci. Studentovi proto navrhuji hodnocení A/97 bodů.

97

Burda, Karel

Cílem práce bylo navrhnout a implementovat manažer hesel s architekturou klient-server. Po krátké motivační kapitole autor ve druhé kapitole popisuje základní typy kryptografických systémů. Následující kapitola je věnována stručné charakteristice vybraných algoritmů. Čtvrtá kapitola je pak návrhem řešení manažeru hesel a v páté kapitole autor popisuje programovou realizaci tohoto manažeru. Základním nedostatkem práce je absence popisu fungování manažeru hesel v agregátní úrovni. Autor se na jedné straně věnuje detailním výpisům programového kódu, ale na druhé straně nevysvětlil principy celkového fungování manažeru. Čtenáři tak například není jasná interakce autorova řešení s použitým autentizačním protokolem. Klíč CLIENT_KEY je vstupem pro tento autentizační protokol? A k čemu slouží, když autentizačními údaji jsou uživatelské jméno a heslo? A klíč ENC_KEY je uložen v serverové databázi šifrovaně, nebo nešifrovaně jako CLIENT_KEY v klientské části? Tyto a celá řada dalších nejasností znemožňují posoudit bezpečnost navrženého řešení a výrazně snižují úroveň celé práce. Z formálního hlediska je práce na průměrné úrovni. Celkově konstatuji, že práce splnila cíle zadání, avšak z důvodu neúplného popisu nelze posoudit kvalitu návrhu řešení. Z těchto důvodů práci hodnotím stupněm C, 75 bodů.

75

eVSKP id 93648