HOLÍK, M. Realizace a optimalizace datového uložiště [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.

Filka, Miloslav

Absolvent ve své práci navrhl novou metodiku na realizaci a optimalizaci datového úložiště. Ověřil funkčnost na klientských stanicích a vytvořil návod pro instalaci serveru a klientských stanic. Jeho přístup k zadanému úkolu i vystupování hodnotím velmi kladně.

95

Urban, František

Student se ve své bakalářské práci zabývá návrhem datového uložiště a samotnou implementací na fyzický server. První kapitola je věnována operačnímu systému Linux a jeho nadstavbám sloužící jako teoretický úvod do linuxového prostředí. V druhé kapitole student popisuje možnosti virtualizace dle typu a druhu. Dále jsou zde zmíněny již konkrétní serverové virtualizační platformy, z nichž je podrobně popsána platforma KVM (Kernel-based Virtual Machine) a její instalace. Pro správnou funkcionalitu výsledného datového úložiště serveru si student ve své prácí porovnává služby provozované na serveru a možnosti přístupu k datům uložených na síťovém úložišti. Celá další kapitola je v práci věnována cloudovému úložišti. Autor zde popisuje modelové řešení cloudu, ze kterých následně vybral řešení OwnCloud. Toto řešení student vybral pro jeho dostupnost a možnosti bezlicenční instalace na vlastní server. V práci je kladen důraz na zabezpečení daného serveru s využitím paketového firewallu, velice dobře je popsaná sekce popisující implementaci paketového filtru. Závěr práce se věnuje samotnému návrhu řešení a úpravě reálného serveru. Student porovnává stávající řešení a navrhuje změny zálohování jak z hlediska technického tak finančního. Práce od samotného začátku obsahuje vždy návody instalace či konfigurace dané sekce pro finální instalaci serveru a klientských stanic. Avšak chybí mi zde blžší popis a zobrazení reálného serveru, na kterém bylo výše zmíněné implementováno. Obsah práce jak po stránce odborné i formální je na dobré úrovni a je adekvátní složitosti této problematiky. Navrhuji tuto práci na A 90b.

90

eVSKP id 93680