VLACH, J. Zabezpečovací ústředna - hardware [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Fiedler, Petr

Student pracoval aktivně, iniciativně a systematicky. Na konzultace chodil připravený a sám aktivně navrhoval možná řešení případných problémů. Nad rámec požadavků práce vytvořil i obslužné knihovny, díky kterým ověřil funkčnost jednotlivých elementů ústředny. Z pozice vedoucího práci hodnotím velmi kladně, jedinou výtkou k textové části práce je nerozlišování rozdílu mezi součástkou "rezistor" a fyzikální veličinou "(elektrický) odpor". Zadání bylo splněno v plném rozsahu a diplomant prokázal výborné inženýrské schopnosti.

Splnění zadání A 47/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 18/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury A 9/10
92

Štohl, Radek

Úkolem Bc. Vlacha bylo navrhnout a realizovat modulární zabezpečovací ústřednu rodinného domu. Náročnost zadání lze považovat jak po stránce odborné, tak časové za odpovídající požadavkům kladeným na diplomovou práci. Na základě předložené průvodní zprávy lze konstatovat, že autor navrhnul koncepci ústředny, sestrojil ji a vytvořil pro základní softwarové vybavení. Průvodní zpráva má 69 stran, skládá se z 9 kapitol. V úvodních kapitolách (2 až 4) jsou popsány požadavky na zabezpečovací ústřednu a možná připojení zabezpečovacích detektorů k ústředně. Vlastní práce začíná hardwarovým návrhem od kapitoly 5. Pro metalické připojení detektorů vhodně autor předpokládá užití dvojitě vyvážené smyčky a tyto vstupy připojit na A/D převodník s určením stavu detektoru. Avšak je zde zapojena analogová část dohromady s digitální. Stejný zdroj pro digitální část napájí i analogovou část, vodič s nulovým potenciálem je společný. Pro A/D převodník nevyužívá žádnou referenci napětí. Z popisu není jasné jaké budou úrovně signálů v režimech detektoru - klidový, sabotáž, poplach. Napájecí část ústředny spolu dobíjením akumulátoru je řešena standardně. Zajímavé řešení je ale přepínání režimů napájení ze sítě a z akumulátoru. Programové vybavení je popsáno v kapitole 7. Popis funkcí softwaru je celkem přehledný, ale není úplně jasné, zda existuje pro jednočip funkční software. Na závěr není v práci uvedeno oživení a ověření funkčnosti hardwaru ústředny. Zda také postrádám srovnání s komerčně dostupnou základnou JA-63K. Práce má přijatelnou grafickou úroveň, text však obsahuje překlepy a gramatické chyby. Po formální stránce se autor dopouští několika chyb, např. chyba v citované literatuře [1] v seznamu literatury, špatné odkazy na obrázky a citovanou literatur (v kap. 5.1 odkaz na obrázek č.2 místo na č. 5, v kap. 5.3.2 záměna citace [8] za [5]). Vzhledem k výše uvedeným připomínkám navrhuji hodnotit práci Bc. Vlacha známkou "B/velmi dobře".

Interpretace výsledků a jejich diskuse C 15/20
Formální zpracování práce B 8/10
Splnění požadavků zadání A 20/20