LEKOMTCEV, D. Snímání spektra pro kognitivní rádiové sítě - vliv vlastností reálného komunikačního řetězce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.

Maršálek, Roman

Doktorand Demian Lekomtcev se ve své doktorské disertační práci zabýval problematikou vlivu parametrů reálných RF obvodů na metody snímání spektra pro kognitivní rádiové sítě. Problematika vlivu RF řetězce na snímání spektra je v současnosti stále velmi aktuální a je zpracovávána na předních pracovištích po celém světě. Po dobu svého doktorského studia prrojevoval doktorand zájem o vybranou tematickou oblast. Předložená doktorská práce je psána v češtině, a i přes přítomnost některých formálních i věcných nedostatků, nepřesných nebo mírně zavádějících výrazů (čeština ale není doktorandovým rodným jazykem) se poměrně dobře čte a tvoří nejen poměrně ucelený přehled o aktuálním stavu dané problematiky, ale obsahuje i původní části (například analýzu vlivu různých front-endů pro SDR USRP na činnost vybraných metod snímání spektra). Mírným nedostatkem je nepřítomnost detailnější teoretické analýzy některých dílčích výsledků, získaných měřením. I přesto, že daná problematika skýtá zřejmě větší publikační potenciál, mohu konstatovat, že jádro disertační práce bylo na odpovídající úrovni publikováno a to především na několika uznávaných mezinárodních konferencích (IWSSIP 2015, 2016, ConTel 2015, ...) a dvou časopisech bez IF, přičemž překvapivě článek v internetovém časopise Elektrorevue si do doby obhajoby disertační práce již získal více než 10 citací (z toho 2x v časopisech s IF) autory mimo ČR. Vzhledem k výše uvedenému (aktuálnost tématu, přítomnost původních výsledků, odpovídající publikace jádra práce) práci doporučuji k obhajobě.

Marchevský,, Stanislav

viz posudek ve formátu pdf

Richterová,, Marie