KŘIVÁNEK, Š. Návrh řídicího systému robotického manipulátoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.

Houška, Pavel

Andrš, Ondřej

Na začátku práce autor provedl rešerši dané problematiky a nastínil cíle, kterými se chce v práci zabývat. Pro řešení řídicí aplikace byl vybrán laboratorní manipuátor Mini-swing, který se skládá ze dvou ramen a třech pohonů. Pro tento manipulátor autor řeší přímou a inverzní úlohu kinematiky. Samotné řešení včetně chyb je přebráno z BP pana Pražáka, což autor konstatuje na začátku kapitoly. Při výpočtu přímé úlohy autor používá nepodstatné vrozce (1, 2, 3 a 4) a polohu koncového efektoru počítá chybně podle (7, 8, 9 a 10). Rovněž kontrola dosažené okrajové polohy je počítána příliš složitě. V další části práce autor popisuje použité motory včetně převodovek a snímačů. V kapitole č. 4 autor předkládá možnost použití modulu NI Robotics, který se mu bohužel nepodařilo správně nakonfigurovat. V kapitole č. 5 je provedeno letmé seznámení s návrhem řízení jednotlivých pohonů. Zde bych upozornil na formální nedostatky rovnic (23, 24 a 25). Rovněž je zde nepodložené tvrzení o realizaci regulátoru „použití typu double“ . V kapitole č. 6 autor uvadí návrh řídicí aplikace. Na obrázku 10 je zobrazeno blokové schéma navrhované aplikace. V následujícím textu ovšem předložené schéma popírá umístěním generátoru trajektorie na „real-time“. V kapitole č. 7 je zobrazena a popsána aplikace uživatelského rozhraní. Autor zde dále uvadí tvorbu HW výkonové elektroniky, ale nepředkládá zapojení ani ilustraci. Formální a grafické zpracování celé práce je na vysoké úrovni. Jediným doporučením by mohlo být zmenšení některých méně podstatných obrázků pro lepší tok textu a odkazovaní obrázků z textu. Zpracování a rozsah řešeného tématu je odpovídající pro ověření odborných schopností. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 50822