VRBICKÝ, J. Větrací a chladicí systém bytu v panelovém domě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Hejčík, Jiří

Autor pracoval po celou dobu samostatně a přicházel s návrhy dalšího řešení problematiky. Samostatně vyhledával a kombinoval jednotlivá zařízení a strategie větrání či chlazení, čímž prokázal schopnost aplikovat získané znalosti. Jeho vlastní aktivitou pak vznikla kapitola, věnující se simulaci spotřeby tepla a chladu v řešené bytové jednotce, kterou považuji za velice přínosnou. Požadované cíle diplomové práce byly splněny a práci doporučuji k obhajobě.

Zerzaňová, Alena

Cílem diplomové práce byl návrh větracího a klimatizačního systému pro byt umístěný v posledním patře panelového domu, který se nachází v Brně, ve čtvrti Líšeň. Jako podklad sloužil studentovi stavební výkres, s určenou orientací domu. Diplomová práce je rozdělena do 8 hlavních kapitol, úvodu a závěru. V úvodních dvou kapitolách jsou stručně popsány způsoby větrání, zařízení pro zpětné získávání tepla (ZZT), typy klimatizačních zařízení a klimatizačních systémů. V kapitole č. 3 – Popis objektu, je proveden výpočet tepelně izolačních vlastností jednotlivých typů stěn a v kapitole č. 4 je stanoveno množství větracího vzduchu pro jednotlivé místnosti. Následující kapitola obsahuje velmi podrobný výpočet tepelné zátěže pro jednotlivé místnosti. Navazuje stručný popis navrženého chladicího systému a po té návrh potrubní sítě pro přívod a odvod vzduchu, vč. hlukového výpočtu a výpočtu ceny větracího systému. Závěrečná 8. kapitola se zaměřuje na numerický výpočet potřeby chladu a tepla pomocí programu TRNSYS. V závěru autor stručně shrnul obsah celé práce. Po grafické stránce je práce zpracována průměrně. Výhrady ke grafickému zpracování se týkají např. umístění nadpisů jednotlivých hlavních kapitol vprostřed či na konci strany, výškové odsazení prvního řádku na jednotlivých stranách je různé a to nezávisle na typu odstavce či nadpisu. V textu je několik úrovní odrážek, jejichž obsah však ne vždy odpovídá dané úrovni. Průměrně hodnotím práci i po stránce obsahové. Uspořádání jednotlivých kapitol je občas nelogické, což snižuje srozumitelnost práce. V práci postrádám zamyšlení se nad možnostmi regulace jak vzduchotechnické jednotky tak chladicího systému z důvodů úspor energií. Vlastní výpočet tepelné zátěže je dle mého uvážení příliš obsáhlý. Výpočet se opakuje pro každou místnost zvlášť a to vč. slovních popisů a obecných vzorců. Zbytečně pak dochází k chybám v určení světových stran, přepisy u azimutů či k chybám vznikajícím kopírováním předchozího výpočtu. Kladně hodnotím práci autora se simulačním prostředí TRNSYS a detailnost výpočtu tepelné zátěže vzhledem k existenci spousty pomocných a volně dostupných výpočtových programů. I přes všechny výše uvedené výhrady je práce zpracována v dostatečném rozsahu a splňuje cíle stanovené v zadání. Práci tedy doporučuji k obhajobě před komisí.

eVSKP id 33954