HORÁK, P. Řízení laboratorního modelu nestabilního balancujícího vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Student se zabýval kompletním řešení řízení zmenšeného modelu nestabilního vozidla. Jeho práce byla vázána na další dva studenty, kteří pracovali na vozidle skutečné velikosti. Některé výsledky z oblasti modelování, identifikace a zpracování signálů pak byly testovány na zmenšeném vozidle a následně implementovány na skutečném. Student se při řešení potýkal s řadou praktických problémů, z nichž některé se podařilo vyřešit, bezdrátová komunikace však zprovozněna nebyla. Výsledkem práce studentského týmu je funkční nestabilní vozidlo, které bude dále používáno ve výuce, vědecké práci a při propagaci ÚMTMB, FSI a VUT.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práca sa zaoberá riadením laboratórneho modelu nestabilného balansujúceho vozidla. Jedná sa o prácu, ktorá má priame využitie v množstve praktických aplikácii. V úvode práce je prehľadne spracovaná rešeršná štúdia spolu s popisom konštrukcie, dynamiky a kinematiky použitého balansujúceho vozidla. V ďalšej časti práce bol podrobne analyzovaný výber požitých komponentov. Významná práca bola urobená v oblasti odhadov parametrov systému. V posledných častiach práce bol navrhnutý regulátor typu PID a LQR. PID regulátor bol implementovaný mikrokontroléra. V závere autor porovnáva PID a LQR regulátor. Práca má 76 strán textu. Text je členený logicky, po formálnej stránke je práca v poriadku, grafická a jazyková úroveň je v poriadku. Záverom je možné konštatovať, že študent preukázal schopnosť orientovať sa v danej problematike. Dokázal implementovať teoretické vedomosti do praxe. Zadanie splnil a výsledok jeho práce bude určite patriť k ďalej používaným informačným zdrojom.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 33977