BAŘINOVÁ, M. REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2009.

Šindlar, Jiljí

Bakalářská práce je zpracována velmi kvalitně a dokladuje zcela výjimečné umělecké cítění autorky. Architektonická studie upoutává svou tvůrčí invencí, citem pro prostor a schopností prostorotvorný koncept transformovat do konstrukčního a materiálového přepisu-plánu. Pozornost poutá výrazná svébytnost architektonické kompozice, důstojně respektující a rozvíjející základní téma-ideu prostoru "Květné zahrady", včetně stávajících tzv. hmotných artefaktů. Otázky a náměty k obhajobě: Předmětem odborné rozpravy by mohlo být téma vztahující se k transformaci "matematického kódu" vloženého do půdorysné stopy nově navrženého objektu a filosofický-umělecký základ architektonického konceptu. V oblasti konstrukčního řešení objektu by mohla být pozornost zaměřena na detail konstrukce obvodového pláště - uchycení "šablon" prosklení.

Přístup studenta ke zpracování Studentka pracovala velmi kreativně a s tvůrčí invencí nejen v oblasti umělecké, ale i v disciplinách vyžadujících znalosti materiálových a konstrukčních možností tzv. aktuálního designu. Přístup k zadanému úkolu byl zcela profesionální.
95

Urbášková, Hana

Bakalářská práce je zajímavou variantou řešení prostoru Květné zahrady, jak po stránce urbanistické, architektonické i provozní. Organické tvary nových objektů jsou situovány do rytmizovaných, geometricky definovaných vazeb, jejichž cílem bylo dle autorky propojit minulost a současnost užitím starých ověřených principů vyjádřených novou formou a novodobými materiály. Navrženou koncepci považuji za zdařilou a inspirující. Urbanistické řešení je provedeno s citem a vyjadřuje názor autorky na řešení celého prostoru včetně drobné architektury v zeleni. Za problematické považuji konstrukční řešení objektů, které je vzhledem k jejich funkčnímu využití velmi náročné a bude vyžadovat vysoké nároky na realizaci, na kvalitu použitých materiálů, technologii montáže a následně i vysoké nároky na údržbu. Projekt obsahuje všechny předepsané náležitosti a po grafické stránce je na velmi dobré úrovni.

Urbanistické řešení A
Architektonické řešení A
Provozní řešení A