ŘEZNÍČEK, R. Modulární kamerový přehledový systém [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Bradáč, Zdeněk

Úkolem studenta bylo navrhnutí a realizace modulárního kamerového systému založeného na USB kamerách. Nedílnou součástí byl celkový návrh koncepce systému, realizace podpůrných elektronických modulů pro kamerový systém a komplexní programové vybavení. Student splnil všechny body zadání. Vytvořil systém na základě mikrokontrolérového systému Raspberry PI, který dovybavil nezbytnými mikrokontrolérovými moduly pro řízení IR a světelného přísvitu, polohovými senzory a dalšími možnostmi. Programové vybavení umožňuje využívat celý systém přes WWW stránky z hostitelského počítače a přes síť Internet. Student pracoval svědomitě a samostatně. Na počátku si student zvolil správný postup, provedl literární rešerši a průzkum dostupných informačních zdrojů, vytvořil blokový koncept systému, který plně zrealizoval. Konzultace využíval v dostatečné míře a pouze k upřesnění dalšího postupu. Student jednoznačně prokázal schopnost samostatné inženýrské práce, široký rozhled v problematice a své inženýrské schopnosti. Vlastní práce je na velmi dobré úrovni a doporučuji ji k obhajobě s hodnocením výborně.

92

Kaczmarczyk, Václav

Diplomová práce popisuje návrh a postupnou implementaci modulárního kamerového systému s využitím USB kamer připojených k minipočítači Raspberry PI 3. Po odborné stránce je dílo na velmi dobré úrovni. V průběhu práce autor popisuje, jak dospěl k navrhovanému řešení, dále pak detailně HW a SW. Autor se detailně zabývá postupem konfigurace jednotlivých aplikací a služeb v operačním systému Raspbian, což je podle mě dobře, jelikož shledávám tuto část za nejobtížněji realizovatelnou. Po formální stránce je práce rovněž na velmi dobré úrovni, přestože se autor nevyhnul mnoha drobným gramatickým chybám. I přes tyto drobné nedostatky je možné práci jako celek hodnotit jako velice zdařilou.

95

eVSKP id 102821