ERTL, J. Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2017.

Makovský, Zdeněk

Posudek vedoucího práce Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní Bc. Jakub Ertl Předložená diplomová práce Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní, kterou vypracoval Bc. Jakub Ertl splňuje požadavky na řešení zadané problematiky. Autor pracoval variantně na konceptech a prokázal vlastní přístupy k řešené problematice. Architektura Nově navržené objekty fakult jsou situovány do vnitrobloku, který má charakter poloveřejného prostoru, do kterého je návštěvník logicky naváděn přes vstupní budovu s kavárnou a „gipsotékou“. . Urbanistické řešení svědčí o jasné koncepční představě autora. Koncept založený na rastru jednotlivých pavilonů, je možné volně přizpůsobovat požadavkům jednotlivých uměleckých oborů. Provoz Provozní funkce území je zajištěna vnitřními obslužnými komunikacemi. Přízemí pavilonů je vhodně určeno pro výstavní prostory přístupné veřejnosti. Provozní řešení nových pavilonů i stávajících objektů je celkově bezkolizní. Konstrukce Technicko - konstrukční řešení dle doložené dokumentace umožňuje realizaci záměru Diplomovou práci Bc. Jakuba Ertla doporučuji k obhajobě a navrhuji klasifikaci B85. V Brně dne 17. 05. 2017 Doc. Ing. arch. Zdeněk Makovský MgA. Ing. arch. Petr Šmídek, Ph.D.

Přístup studenta ke zpracování B 85 Předložená diplomová práce Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní, kterou vypracoval Bc. Jakub Ertl splňuje požadavky na řešení zadané problematiky. Autor pracoval variantně na konceptech a prokázal vlastní přístupy k řešené problematice.
85

Wittmann, Maxmilian

Práce svědčí o koncepčním, tvůrčím přístupu autora, který vykonal velké množství práce jdoucí do adekvátního detailu. Je třeba konstatovat, že rozsáhlá diplomová práce nemá nedostatky, které by teoreticky znemožnily projekt dopracovat do dalších podrobností.

Urbanistické řešení A Nové objekty určené FA, FaVU a Kreativnímu centru spolu se stávajícími objekty vytváří urbanistickou strukturu, která respektuje elementární kompoziční vazby na okolí. Vnitroblok má charakter poloveřejného prostoru, do kterého je návštěvník logicky naváděn přes vstupní budovu s kavárnou a „gipsotékou“. Autor vytváří klidný vnitroblok. Urbanistické řešení svědčí o jasné koncepční představě autora.
Architektonické řešení B Architektonické řešení objektů respektuje jejich funkci. Autor se snažil podtrhnout význam nástupního, nárožního objektu navazujícího na dopravně velmi zatížené území. Zajímavým momentem se stává symbolické propojení či „přemostění“ stávajících budov knihovnou. Zřetelně a zároveň neokázale autor odlišil architektonický koncept pavilonů od vzhledu historických budov. Podrobnost prezentace architektonického řešení odpovídá rozsahu zadání.
Provozní řešení B Provozní funkce území je zajištěna vnitřními obslužnými komunikacemi, které ve dvou případech dosahují k líci pavilonů. Provoz pěších s těmito komunikacemi principiálně nekoliduje. Přízemí pavilonů je vhodně určeno pro výstavní prostory přístupné veřejnosti. Provozní řešení nových pavilonů i stávajících objektů je celkově bezkolizní.
Technicko konstrukční řešení A Technicko - konstrukční řešení soudě dle doložené dokumentace umožňuje realizaci záměru, byť by si samozřejmě žádalo další precizaci.
Formální úroveň B Formální úroveň je celkově velmi dobrá. V analytických výkresech byly shledány drobné nesrovnalosti či chybějící údaje. U výkresu „Analýza dopravy – spomalenia“ chybí legenda a není tak jasné, jaké závěry mohl autor z analýzy vyvozovat. Slabinou je stručná průvodní zpráva.
88

eVSKP id 101774