DOSTÁL, J. Systém pro zpracování dat z regulátoru HAWK firmy Honeywell [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Kaczmarczyk, Václav

Diplomová práce je zaměřena na návrh komplexního systému pro sběr dat z regulátoru HAWK. V rámci práce autor popisuje principy práce s tímto systémem a platformou Niagara Framework, na které je celý systém založen. Následně pak navrhuje rozšíření tohoto frameworku (komponentu), které slouží ke sběru dat z uživatelem definovaných datových bodů. Autor dále implementuje SW službu, která slouží jako prostředník mezi systémem HAWK a databází, do které jsou data ukládána. Na rámec zadání pak autor přidává možnost zadání tzv. tagů (popisných značek) k datům jednotlivých datových bodů – obohacuje tedy hodnoty o metadata. Seznamy tagů přebírá z již existujícího ověřeného řešení – open source projektu Haystack. Autor pracoval samostatně s nezbytnými častějšími konzultacemi. Přestože je vývoj na platformě Niagara Framework komplexní záležitostí, autor se úkolu zhostil úspěšně. Lze konstatovat, že úloha byla realizována a byly splněny všechny body zadání. Práce je na dobré formální úrovni, autor systematicky popisuje genezi celého systému. Na výsledky této práce bude možno v budoucnu navázat při realizaci dalších činností na zmíněné platformě.

85

Jirgl, Miroslav

Cílem předložené diplomové práce je návrh a implementace systému pro sběr a zpracování dat z regulátoru HAWK. Zadání hodnotím jako středně náročné. Pan Dostál v práci stručně popsal problematiku řízení inteligentních budov, regulátor/integrátor HAWK a jeho vývojové prostředí COACH AX a také Niagara Framework, na kterém je tento řídicí systém založen. Tyto kapitoly (2-4) jsou poměrně názorně a srozumitelně sepsány, postrádám zde však více odkazů na příslušné literární zdroje pro některá tvrzení a informace. Následující kapitoly 5 a 6 se pak zabývají samotným návrhem a implementací aplikace pro HAWK regulátor a pc aplikace pro příjem dat, což lze považovat za vlastní dílo diplomanta. Při zpracování narazil pan Dostál na problém s realizací původního zadání, tj. vytvoření služby v Niagara frameworku, která bude přímo komunikovat s MySQL databází, kterou dostupná verze JAVA neumožňovala. Tento problém však poměrně efektivně vyřešil rozšířením externí pc aplikace napsané v jazyku C#, která se tak stará o ukládání dat do databáze využitím Entity frameworku. Celý proces, včetně návrhu databáze, je poměrně přehledně popsán, jen některé části popisující vlastní tvorbu a implementaci jsou možná až dost stručné. V této praktické části však bohužel postrádám jakoukoli zmínku o výsledku testování aplikace či nějakou ukázku funkčnosti. V příloze je sice několik stran popisujících postup při ověření funkčnosti řešení, ale žádné konkrétní výsledky testování. Myslím, že tato část práce by měla být prezentována a diskutována u obhajoby práce. Předložená práce svědčí o tom, že student se v dané problematice orientuje. Je sepsána v logickém sledu s minimem překlepů či gramatických chyb (vyjma používání konstrukce „nové data“ namísto „nová data“) a poměrně slušnou grafickou úpravou. Výtku bych měl pouze k rozsahu práce, neboť od kapitoly Úvod po kapitolu Závěr je rozsah „pouhých“ 40 stran, což souvisí zejména s výše uvedenými nedostatky. Práci pana Dostála tak vzhledem k výše uvedeným nedostatkům hodnotím známkou C.

73

eVSKP id 102615