LEHAROVÁ, A. Bydlení seniorů - Křenovice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2017.

Boháč, Ivo

Studentka se ujala řešeného tématu osobitým a svérázným způsobem. Jasně čitelná je odvaha vstoupit do řešeného území s návrhem navazujícím na místní architektonickou tradici, ale zároveň odrážejícím principy soudobého architektonického výrazu. Práce je po všech stránkách prezentována na velmi vysoké, profesionální úrovni. Silnou stránkou je nejen promyšlená a propracovaná základní vize – idea konceptu, ale rovněž výsledný návrh. Oceňuji, že autorka věnovala patřičnou pozornost také nezbytné analytické části projektu. Návrh zcela vědomě vychází z daností současného stavu a z podmínek zadání. Rozvíjí možnosti budoucího konceptu území, počítá také s novými prvky dopravně provozního skeletu území. Závěrem konstatuji, že práce splňuje základní požadavky kladené na diplomový projekt. Otázky a náměty k obhajobě: 1) Jak je přesně definován uživatel navrhované struktury objektů – pro jakou cílovou skupinu je soubor koncipován a odráží se tato skutečnost nějakým způsobem v koncepci návrhu provozů? 2) Jak budou udržovány zelené střechy na objektech, když nikde není patrný přístup na tyto střechy – a to jak u obytných domů, tak u objektu kinokavárny ?

Přístup studenta ke zpracování A 92 svědomitý, samostatný, invenční
92

Plášil, Jiří

Autorka ve své práci prezentuje jasnou představu o otázce rozvíjení architektonické tradice jihomoravské vesnice v soudobé tvorbě. Svůj návrh opírá uvědoměle o rozsáhlou analýzu problematiky, nezbytnou pro zpracování tak závažného tématu.

Urbanistické řešení A Logicky rozvíjí stávající charakteristickou vesnickou strukturu širšího okolí. Základní myšlenky konceptu jsou autorkou velmi přehledně a srozumitelně prezentovány. Ve výsledku se nabízí struktura objektů určených pro bydlení seniorů, která by ovšem stejně dobře unesla proměnu na zónu standardního bydlení s kompaktní zástavbou rodinných domků.
Architektonické řešení A Celkový záměr autorky je nejlépe dokumentován na urbanistických vizualizacích v první části elaborátu. Zde je dobře patrný kontext s prostředím a jasně se zde prezentuje správnost volby prostorově-objemového a formálního konceptu. Na první pohled můžeme rovněž vnímat návaznost na tradici lidové architektury – respektive rozvíjení jejího potenciálu v soudobé tvorbě.
Provozní řešení A Provozně-dispoziční schemata jsou podrobně a přehledně dokumentována na řadě výkresových příloh. Jsou zpracována včetně až prozaických detailů, jako je umístění kontejnerů na tříděný odpad. U některých objektů se může zdát, že jsou pro bydlení seniorů řešeny poněkud nadstandardně, ale oprávněnost takového konceptu prověří až nároky a požadavky trhu.
Technicko konstrukční řešení A Pro svůj koncept autorka zvolila materiálově-konstrukční řešení dřevostaveb. Konkrétní detaily jsou prezentovány velmi podrobně a jasně dokumentují autorčinu znalost dané problematiky.
Formální úroveň A Práce je prezentována přehlednou a propracovanou formou, dokladující autorčino povědomí o závažnosti úkolu. Vysoce cením také rozsáhlý analytický elaborát, dokumentující podrobně všechna východiska důležitá pro zformování výsledného konceptu. Pouze u výkresů s pohledy bych připomenul, že zvolené měřítko by vyžadovalo větší podrobnost zakreslených detailů.
92

eVSKP id 100086