NOVOTNÝ, O. ResPublica /Civitas Socialis – Vize Křídla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2017.

Nový, Vítězslav

Práce na diplomovém projektu se vyznačovala aktivním přístupem a přímočarým vývojem projektu. Koncept návrhu, vytyčený v úvodu semestru, autor postupně dopracoval do výsledné podoby bez závažných kompromisů či revizí původní myšlenky. Obsah i forma zpracování vykazují celkově vysokou úroveň a realizovatelnost projektu a dokazují schopnost autora obstát v architektonické praxi.

Přístup studenta ke zpracování A Přístup diplomantake zpracování lze hodnotit jako samostatný a aktivní, velmi pragmatický a v podstatě profesionální.
95

Hudec, Mojmír

Práce je na celkově na velmi vysoké úrovni. Provedení je pečlivé a dotažené. Práce svým rozsahem i překročila požadavky zadání. Autor prokazuje nejen svoji vysokou architektonickou úroveň, ale i velmi dobré stavební znalosti.

Urbanistické řešení A Autor zpracovává historii zastavěnosti obce. Zajímavé je, podle analytické části -vývoj zástavby obce, sledovat, jak se z původní zástavby obce z roku 1741 s centrální návsí obklopenou domy, stala postupně komunikačně průjezdní a líniová obec. Autor se v řešení správně snaží znovu posílit střed obce, i když už dnes nemůže mít kompaktní sevřený charakter. Z tohoto důvodu člení podélnou náves na tři funkční plochy –Sport, Relax a Komunita. Tyto plochy jsou navzájem propojeny komunikací pro pěší a cyklisty. Bylo by dobré dopřesnit dopravní řešení, z práce není příliš patrné umístění parkovacích ploch a kde auta nemají přístup. Velmi zajímavé jsou výsledky dotazníkového šetření, které autor podrobně zpracovává podle více kritérií. Toto šetření velmi dobře poslouží i dalšímu směřování obce.
Architektonické řešení A Architektonický koncept vychází z pokorného hledání charakteru jednotlivých objektů, nesnaží se o efektní výkřiky, ale současně navrhované úpravy jsou velmi kultivované a architektonicky současné. Využívá historických hodnot objektů a odstraňuje nevhodné novotvary. Současně ale zřetelně odlišuje původní části od nových přístaveb.
Provozní řešení A Objekty jsou provozně řešeny velmi čistě řešeny, bez zbytečných zásahů do stávajících částí. Řešení provozů je reálné.
Technicko konstrukční řešení A Po stavební stránce jsou objekty správně navrženy a současně jsou ve vysokém energetickém standardu. Návrh vychází z principu pasivních domů, tedy budou s rezervou splňovat požadavky na budovy s téměř nulovou spotřebou energie. Autor se, podle navrženého stavebního řešení a detailů, v této problematice velmi dobře orientuje.
Formální úroveň A Grafické zpracování je na velmi vysoké úrovni. Zajímavě a přehledně je graficky zpracována část VIZE pomocí struktury včelích plástů. Grafická část je zpracována i tak, že umožňuje udělat představitelům obce a obyvatelům přehlednou prezentaci včetně názorných příkladů a lépe je tak získat pro rozvojové plány obce.
95

eVSKP id 99967