SLÁDEČEK, M. 3D model [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Richter, Miloslav

Student věnoval práci na bakalářském projektu potřebný čas, k práci přistupoval svědomitě a zodpovědně. Pracoval samostatně, dosažené výsledky a možné postupy řešení pravidelně konzultoval. Navrhuji hodnocení A/94.

94

Petyovský, Petr

Zadání této bakalářské práce patří mezi náročné a to po stránce teoretické i realizační. Student v rámci řešení zadání nastudoval dostatečné množství literatury věnované metodám zpracování obrazu a metodám pro rekonstrukci prostorových souřadnic pomocí fotogrammetrie. Student Martin Sládeček získané poznatky vhodně aplikoval v realizační části práce, věnované rekonstrukci pevného 3D modelu ve scéně na snímcích pořízených pohybující se kamerou. Zadání bylo jednoznačně splněno a dosažené výsledky jsou obsaženy v textu a přílohách práce. Způsob řešení daného úkolu svědčí o dobré úrovni znalostí studenta v daném oboru a zvolené řešení je správné. Student při řešení bakalářské práce využívá nastudované znalosti, které uvedl v kap. 1. Práce tak obsahuje delší teoretický úvod, který má ryze kompilační charakter. Tento rozsah a styl teoretického úvodu je ovšem nutný, neboť definuje množství pojmů a skutečností, nutných pro pochopení problematiky a popisu následně realizované metody. Zároveň hodnotím úroveň vyjadřování studenta, které je v těchto kapitolách stručné, ale vždy jednoznačně popisující prezentovanou problematiku. Ostatní části práce jsou již původní prací studenta a jsou věnovány: volbě vývojových nástrojů, návrhu algoritmu rekonstrukce 3D modelu a popisu struktury realizovaného programu. Kapitola 3 je věnována prezentaci výsledků na vhodně zvolených scénách, tuto kapitolu by krom grafické prezentace bylo vhodné doplnit i o numerické vyhodnocení přesnosti rekonstrukce 3D souřadnic objektů ve scéně, např. pomocí metody uvedené studentem zbytečně až v příloze A. Závěrečná kap. 4 je věnována celkovému zhodnocení a uzavření problematiky. Kladně hodnotím rozsah i informační kvalitu textu závěrečného zhodnocení. Z formálního hlediska je práce vhodně rozčleněna do dostatečného množství samostatných kapitol, které umožňují dobrou orientaci čtenáře v textu. V textu práce jsem objevil pouze několik gramatických či syntaktických chyb, což svědčí o důkladnosti, s jakou student text zpracoval. Přiložené CD obsahuje testovací video soubory, zdrojové texty programu v jazyce Python a samozřejmě text práce samotné. Vzhledem k náročnosti úkolu, množství znalostí nutných k praktické realizaci i dosaženým výsledkům, mohu zodpovědně konstatovat, že předložená práce rozhodně svědčí o bakalářských schopnostech studenta a práci s potěšením doporučuji k obhajobě, neboť tato práce by v mnoha ohledech splňovala kritéria kladená i na práce diplomové. Studentovi navrhuji hodnocení bakalářské práce stupněm: výborně – A (94).

94

eVSKP id 102818