JUREČKOVÁ, K. Hledání korelátů změn tepové frekvence v fMRI datech [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Bartoň, Marek

Cílem diplomové práce studentky Bc. Kateřiny Jurečkové bylo provést analýzu dat funkční magnetické rezonance (fMRI) s využitím informace o změnách tepové frekvence a srovnat výstupy takovýchto analýz s odpovídající literaturou. Práce je zpracována v rozsahu 44 stran (počet stran bez seznamu literatury, příloh apod.). Vlastní text je členěn do sedmi kapitol, ve kterých se studentka věnovala obecnému principu magnetické rezonance, principu funkční magnetické rezonance, dále potom variabilitě srdečního rytmu, metodám analýzy variability srdečního rytmu, metodám pro analýzu fMRI dat a nakonec, v praktické části práce, provedla (s využitím různě získaných informací o variabilitě srdečního rytmu) analýzu fMRI dat, jejíž výsledky diskutuje. Formální úroveň práce je na přijatelné úrovni s občasnými nedostatky, zejména stylistického rázu. I přes některé nepřesnosti, s přihlédnutím k velkému rozsahu metod používaných ve funkčním neurozobrazování, je odborná úroveň práce také dobrá. Mohu prohlásit, že všechny body zadání byly splněny, nicméně aktivita v průběhu řešení nebyla na takové úrovni, jakou by si téma zasluhovalo. Stejně tak využívání konzultací bylo velmi omezené. To se bohužel negativně projevilo zejména na diskuzi získaných výsledků. Práce ale i tak obsahuje výsledky, které mohou posloužit jako základ pro pokročilejší analýzy fMRI dat s využitím informací o variabilitě srdeční frekvence. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnotit stupněm C.

72

Gajdoš, Martin

Posudek v příloze.