HERODES, J. Automatická klasifikace obrazů kolonií na Petriho miskách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Chmelík, Jiří

Student se v dostatečné míře účastnil konzultačních hodin, na které docházel připraven a s konkrétními dotazy. Po celou dobu řešení byl aktivní a pracoval samostatně. Po odborné stránce je práce na dobré úrovni s několika nepřesnostmi v technické terminologii. Po formální stránce je práce na dobré úrovni, řazení kapitol je srozumitelné a logicky navazuje. Student v práci citoval a využíval domácích i zahraničních zdrojů. Rozpracovaná i finální verze práce byly odevzdány v termínech. Všechny body zadání diplomové práce považuji za splněné. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm A (95 bodů).

95

Odstrčilík, Jan

Předložená diplomová práce se zabývá tématem automatické segmentace a klasifikace mikroorganismů kultivovaných na Petriho miskách. V úvodní části práce se student věnuje základnímu popisu problematiky kultivace mikroorganismů a přehledu nejčastěji používaných segmentačních a klasifikačních technik. Oceňuji, že je rešerše obecně známých metod v práci prezentována s ohledem na možné použití pro segmentaci buněk. V další části práce se student věnuje návrhu vlastního řešení segmentace a klasifikace buněk v zadaných obrazových datech. Pro účel klasifikace student navrhl několik různých metod založených na shlukové analýze a dvou typech neuronových sítí. Úspěšnost klasifikace student kvantitativně vyhodnotil na souboru 250 obrazů a dosažené výsledky přehledně diskutoval. Po odborné stránce je práce na vysoké úrovni. V práci však postrádám popis implementace navrženého řešení a návod k obsluze k vytvořeným programovým funkcím. Po formální stránce je práce rovněž na vysoké úrovni. Práce obsahuje minimum překlepů. Text práce je vhodně členěn a je celkově psaný srozumitelně. Popis navržených metod je doplněn přehlednými vývojovými diagramy, což usnadňuje porozumění prezentovaného řešení. Na závěr konstatuji, že zadání této diplomové práce bylo splněno. Diplomant prokázal schopnost nastudovat si danou problematiku a získané znalosti prakticky uplatnit při vytvoření požadovaného inženýrského díla. Práci doporučuji k obhajobě a považuji ji z obsahového hlediska za kvalitní. Hodnocení: A/90 b.

90

eVSKP id 102351