KONEČNÝ, T. Oprava metadat souborového systému FAT32 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Burda, Karel

Cílem práce bylo navrhnout, zrealizovat a otestovat program pro obnovu metadat souborového systému FAT32 na USB flash disku. Cíl práce byl splněn na výborné úrovni. Student by aktivní a pracoval systematicky. Oceňuji, že překonal problémy s nedostatkem informací ohledně implementace souborového systému FAT32 v praxi. Stálo ho to spoustu času, kdy musel experimentovat a tak hledat správnou hodnotu a význam celé řady bajtů. Předložená práce je kvalitní, pečlivě zpracovaná a jednotlivé kroky řešení jsou řádně zdůvodněny. Práci proto hodnotím známkou A a 95 body.

95

Komosný, Dan

Práce je velmi dobře pojata z pohledu její struktury, čitelnosti a srozumitelnosti. Cíl práce hodnotím jako splněný. K práci mám tuto závažnou připomínku: Autor v kapitole 3 na straně 26 uvádí, že bylo bezpředmětné provádět opravu hlavního spouštěcího záznamu MBR (Master boot record) na paměťových zařízeních typu FLASH, protože toto médium je operačními systémy vnímáno jako disketa. Disketa pak MBR neobsahuje. Tuto situaci šlo podle mého názoru lehce vyřešit tak, že by na paměťovém zařízení typu FLASH byl nainstalován celý OS. Disk by tedy obsahoval aktivní (primární) oddíl. Využít šlo třeba některého ze „záchranných“ OS, které se na FLASH disky běžně instalují, viz projekt „Rescue CD on a usb stick“ http://www.system-rescue-cd.org/Installing-SystemRescueCd-on-a-USB-stick/ K práci mám tyto méně závažné připomínky: 1) Abstrakt práce ve formě jedné věty je nedostatečný. Autor zde měl uvést, jaká poškozená data opravoval (boot sektor), jaké byly testovací disky a jakých výsledků dosáhl. Zmíněny mohly být i programy, pro něž se provádělo porovnání a s jakým výsledkem. 2) Výpisy některých částí kódu mi přijdou triviální. Tyto výpisy nemají s vlastní funkcí programu nic společného, jelikož se jedná o obecné funkce. Například aktivace grafického boxu nebo tlačítka, viz ukázka kódu 4.5 a 4.6. 3) Některé obrázky jsou v práci uvedeny dvakrát, například 4.2 - 5.5, 4.3 - 5.4, 4.5 - 5.3 a další. V práci se používají odkazy i proto, že stejný obsah není nutno uvádět několikrát.

85

eVSKP id 101967