RESLOVÁ, M. Podpora implementace strategie s využitím IS/ICT [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.

Zich, Robert

Autorka se ve svém přístupu k řešení zdařile snaží o propojení pohledu informatika a manažera na strategické úrovni. Jednoznačně prokazuje schopnost využít přístupy strategického řízení pro rozvoj informační strategie. Předkládá doporučení, která jsou pohledu uplatněných analýz relevantní. Práci doporučuji k obhajobě Otázky Jakým způsobem byste přistoupila k řízení implementace navrhovaných opatření? Jak byste řešila případný požadavek na kvantitativní vyhodnocení návrhu?

Splnění stanovených cílů B Cíle práce jsou jasně vymezeny v kontextu konkrétního problému reálné firmy. Autorka vhodným způsobem kombinuje oblast informačních technologií a strategické řízení. Řešení se zaměřuje na možnou podporu oblastí strategií s využitím informačního systému.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Vzhledem k rozsahu cílů a řešeného tématu musela autorka zvolit komplexní pojetí jak v teoretické, tak v praktické části. Teoretická část velmi zdařile kombinuje potřebné pohledy a předkládá jasný koncept pro řešení zadaného problému. Analytická část vychází ze vhodně zvoleného portfolia analytických metod z oblasti strategického řízení, v kombinaci z přístupy mapujícími oblast IS/IT. Pozitivně hodnotím zdařilou kombinaci tradičních přístupů (např. 7S) s méně obvyklými postupy (např. 3D pojetí). Souhrnný závěr je formulován na základě swot analýzy a celkového zhodnocení. Aplikace swot jasně formuluje relevantní závěry. Autorka provedla i kvantitativně-kvalitativní hodnocení swot, na které se ovšem v textu opomíjí dostatečně odkázat. Je ovšem uvedeno v příloze a autorka s ním v logice hodnocení a návrhů pracuje. Velmi pozitivně hodnotím způsob, jak autorka dokázala identifikovat požadavky na oblast IS/IT v kontextu strategie, kdy musela oblast strategie v rámci analýzy v řadě oblastí sama definovat na základě firemních údajů.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Výsledky analytické části jsou jasně prezentovány a východiska návrhové části jsou rovněž zdařile formulována. Autorka vhodně využívá závěrů analýz a jejich strukturu, což jednoznačně přispívá ke srozumitelnosti celé práce.
Praktická využitelnost výsledků B Návrhová část se v souladu se zadáním zaměřuje na vymezení možného využití zvolených prvků informačního systému v kontextu strategie firmy. Z hlediska vlastní implementace informačních systémů by bylo možné požadovat detailnější vymezení způsobu realizace a vyhodnocení. Zvolenou formu zpracování ovšem považuji v kontextu zadání a stanovených cílů za přinejmenším adekvátní.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Práce má po formální stránce odpovídající úroveň.
Práce s informačními zdroji, včetně citací A V diplomové práci nejsou žádné závažné nedostatky z pohledu práce s informačními zdroji.

Kozel, Vladimír

Práce je velmi dobře stylisticky napsaná. Použité metody jsou teoreticky popsány, prakticky použity, pěkně graficky znázorněny a hlavně i výborně interpretovány závěry. Některá grafy či přehledy jsou vlastní tvorbou autorky a jsou promyšlené. Struktura práce je velmi dobrá a přehledná. V práci je použitá velmi dobrá odborná jazyková úroveň a terminologie. Autorka prokázala velmi dobrou práci s literaturou a dalšími informačními zdroji, které v práci pečlivě cituje. Hlavním cílem práce bylo navrhnout využití odpovídajícího inf. systému. Vhodné informační systémy byly navrženy, byla velmi dobře provedena analýza rizik, což je důležitá část. Za mne mohl být cíl o něco lépe naplněn návrhem nejen těchto IS, ale i návrhem jejich konkrétnějšího využití ve vztahu k výborně analyzované business strategii firmy, což by i zvýšilo praktickou využitelnost výsledků práce.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A