SVÁROVSKÝ, P. Přímočarý hydromotor [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Bakalant se ve své práci zaměřil na studium přímočarých hydromotorů. Nejprve zmínil obecný přehled těchto zařízení, definoval jejich vlastnosti a následně popsal přímočarý hydromotor, přičemž se soustředil na studium a shromažďování znalostí o aktuálních konstrukčních materiálech a těsněních a také sbíral poznatky potřebné pro technologii a výrobu. Vše pak doplnil hlavními pevnostními výpočty a analýzou vlastní frekvence motoru. Předložená studie by si po této stránce zasluhovala více praktických informací - ostatně tak také byla koncipována. Na výsledné podobě textu se rovněž projevila určitá časová tíseň, které bylo nejlépe se vyhnout. Na druhou stranu student pracoval na projektu samostatně a je v oboru profesně činný. Z formálního hlediska obsahuje text bakalářské práce jen menší množství překlepů a gramatických chyb. Grafická úprava a formátování působí občasně trochu rozkolísaně a také některé obrázky by si zasloužily přepracování. I přes tyto nedostatky lze ale předložený text vnímat jako úvodní podklad k následné hlubší studii přímočarých hydromotorů. Student i přes výhrady vytčené cíle naplnil a bakalářskou práci proto doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce se zabývá problematikou přímočarých hydromotorů. V úvodní části práce je vypracována rešerše, ve které je popsán přehled a rozdělení jednotlivých typů hydromotorů. V další části rešerše je vypracováno rozdělení přímočarých hydromotorů dle jejich konstrukčního provedení a jsou také popsány jejich jednotlivé prvky. V druhé části práce student vytváří pevnostní výpočet pístnice hydromotoru na vzpěr. Teoreticky odvozuje matematický model výpočtu vlastní frekvence pro hydromotor s jednostrannou a oboustrannou pístnicí a v závěru kapitoly je mezi sebou porovnává. Část zabývající se pevnostním výpočtem hydromotoru a jejím matematickým modelem mohla být detailněji propracována. Samotný text v tištěné verzi závěrečné práce je rozmazaný a špatně čitelný. Grafická úroveň výstupu závěrečné práce by měla být na vyšší úrovni. Autor prokázal, že se v dané problematice orientuje. Zadání práce bylo splněno a bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | E | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 100800