ADAMÍK, V. Analýza nejvyššího a nejlepšího využití pozemku na ulici Libušina třída v Brně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2017.

Klika, Pavel

Student v diplomové práci splnil úkoly a cíle uvedené v zadání. Velmi hodnotím část, kdy student navrhuje budoucí varianty využití areálu pro další vyhodnocení metodou HABU. V závěru práce jsou výsledky srozumitelně vyhodnoceny. V práci se vyskytují gramatické chyby a překlepy. U některých citací, pravděpodobně nedůslednou kontrolou při kopírování, je chybně uvedený odkaz na citovaný zdroj. Celkově hodnotím práci jako velmi dobrou a doporučuji k obhajobě.

Splnění cíle a rozsahu zadání B
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem A
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody C
Odborná úroveň diplomové práce B
Přínos pro praktické i teoretické využití B
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 B
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B

Glisníková, Věra

Diplomová práce obsahuje všechny předepsané přílohy, Bc. Václav Adamík prokázal velmi dobré odborné znalosti i schopnost samostatného tvůrčího přístupu k zadanému problému. Diplomová práce splňuje všechny předepsané náležitosti, hodnotím ji kladně a doporučuji přijmout k obhajobě.

Úplnost vypracování B Předložená diplomová práce plně odpovídá zadání. Práce je přehledně rozčleněna do sedmi kapitol. Řazení jednotlivých kapitol je logické, jednotlivé kapitoly na sebe navazují. Po úvodní kapitole následuje rešeršní shrnutí současného stavu problematiky a návrh a zdůvodnění metodiky zkoumání. Stěžejními kapitolami jsou kapitola 4. Vlastní zkoumání a 5. Analýza výsledků. Analýza nejvyššího a nejlepšího využití (HABU) je autorem aplikována na konkrétní nezastavěný pozemek v Brně – Kohoutovicích. V práci jsou řešeny dvě varianty možného využití, výrobní hala a lanové centrum. V závěrečné kapitole autor zhodnotil konečnou výnosovou hodnotu obou modelových případů.
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce B Analýza nejvyššího a nejlepšího využití není v České republice často používaná. Diplomant si pro zvládnutí dané problematiky musel nastudovat množství odborné literatury nejen v českém jazyce, ale i spoustu právních předpisů a norem. K řešení cíle diplomové práce přistupoval promyšleně a systematicky.
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody A Zvolené téma diplomové práce je vysoce aktuální, analýza HABU není v České republice běžnou záležitostí, zvolené řešení lze pokládat za originální. Způsob zpracování podkladů a vstupních dat je velice pečlivý. Autor řeší dvě varianty možného využití zvoleného pozemku (brownfieldu), vytvořil modelovou situaci pronajímaní po dobu 10 let s následným prodejem na konci tohoto období.
Obtížnost a správnost řešení A Vzhledem k aktuálnosti a originalitě tématu lze řešení diplomové práce považovat za poměrně obtížné, autor získal k reálné závěry. Pomocí metody HABU dospěl k tomu, že obě řešené varianty jsou finančně opodstatněné, nejvyšším a nejlepším využitím daného pozemku je varianta výrobní haly, avšak ze závěrečného shrnutí vyplývá, že varianta lanového centra je autorovi diplomové práce bližší.
Přínos pro praktické i teoretické využití B Diplomovou práci vzhledem ke komplexnímu zpracování zadané problematiky, analýzy HABU, lze použít k vytvoření odborného článku. Dále může posloužit i jako podklad pro pracovníky firem, které pracují v oblasti trhu s nemovitým majetkem.
Odborná jazyková úroveň B Po formální a jazykové stránce je práce zpracována dobře. Vyskytují se pouze drobné překlepy a chyby, které bylo možné při pečlivější korekci textu odstranit.
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky A Grafické zpracování diplomové práce je na dobré úrovni, tabulky i grafy jsou přehledné.

eVSKP id 99887