FANČAL, P. Analýza zvukové interpretace hudby metodami číslicového zpracování signálu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Smékal, Zdeněk

Cílem diplomové práce byl návrh systému pro analýzu tempa zvukové interpretace hudby. Student splnil zadání, pracoval samostatně a plnil pokyny vedoucího práce. Práce má dobrou grafickou i jazykovou úroveň. Použil některé hotové toolboxy v Matlabu, ke kterým dopracoval GUI, navrhl jejich úpravu a dopracoval některé vlastní bloky a analyzoval několik provedení klavírní skladby Dvořákovy Humoresky. Výsledky z vlastního systému M-prohlížeč srovnal s výsledky získané pomocí systému Sonic Visualiser, který byl získán z univerzity v UK. Na závěr své diplomové práce naznačil další postup a možnosti plně automatizovaného řešení.

90

Mekyska, Jiří

Student splnil veškeré cíle práce, tj. provedl akustickou analýzu vybraných interpretací Humoresky č. 7 Antonína Dvořáka z hlediska agogiky, a tyto interpretace mezi sebou porovnal. K tomuto účelu využil vlastní software napsaný v prostředí MATLAB, který využíval knihoven MIR toolboxu (k tomuto toolboxu vytvořil grafické rozhraní umožňující semiautomatickou detekci tónů). Práce je na přijatelné odborné úrovni, i když v některých částech bych očekával detailnější a z matematického hlediska lépe zpracovaný popis parametrizačních metod (viz kapitola 2.1). Výsledky jsou dostatečně interpretovány a diskutovány. Nicméně za drobný nedostatek celé práce považuji to, že student analyzoval jen 3 nahrávky. I když je někdy problematické získat různé interpretace jedné skladby, student mohl investovat svůj čas do nalezení alespoň 15 interpretací a výsledky analýz statisticky zpracovat (např. výpočet statistik, korelací s dobou pořízení nahrávky, výpočet trendu atd.). Práce je obecně psána stručně a výstižně, což oceňuji. Trpí drobnými formálními nedostatky, např. student špatně odsazuje texty za rovnicemi, nepíše mezery mezi hodnoty a jednotky, zaměňuje spojovník za pomlčku atd.

90

eVSKP id 101959