KONEČNÝ, J. Silná kryptografie na čipových kartách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Malina, Lukáš

Zadání práce bylo zcela splněno, kdy se podařilo implementovat bezpečný autentizační protokol s ustanovením klíčů PACE na vybranou platformu čipových karet Basic card. Student aktivně pracoval na tématu a pravidelně využíval konzultace. Celkové zpracování práce je velmi kvalitní a výsledky jsou přehledně prezentovány. Formální zpracování práce je také na velmi dobré úrovni. Práci doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením A / 100 bodů.

100

Burda, Karel

Cílem práce bylo nejprve porovnat výkonnost soudobých typů programovatelných čipových karet z hlediska nabízených kryptografických funkcí. Dalším cílem pak bylo pro zvolený typ karty vybrat, implementovat a otestovat autentizační protokol s ustanovením klíčů. V první kapitole autor vysvětluje základy čipových karet. Druhá kapitola je věnována popisu operačních systémů čipových karet. Na jejím základě se autor rozhoduje pro porovnání karet Java a Basic. Výsledky porovnání jsou uvedeny ve třetí kapitole. Čtvrtá a pátá kapitola jsou popisem protokolů PAKE a PACE. V šesté kapitole autor zdůvodňuje volbu protokolu PACE a karty Basic pro implementaci autentizačního protokolu. Sedmá a osmá kapitola jsou věnovány popisu samotné implementace protokolu PACE na kartě i testovací aplikaci. Devátá kapitola se zabývá hodnocením výsledků práce. Z věcného hlediska nemám k práci podstatné připomínky. Poměrně složitá problematika karet i kryptografie je vysvětlena správně a postup je zdůvodněný. Drobnou výhradu mám k tomu, že autor označuje autentizační kódy zpráv (MAC) za podpisy (např. s. 36, poslední odstavec 7. kapitoly). Z formálního hlediska je práce zpracována na velmi dobré úrovni. Opět drobnou výhradu mám k tomu, že autor používá k označení násobení symbol "*" a namísto standardizované jednotky "b/s" používá anglickou "bps" (s. 18). Celkově konstatuji, že autor splnil náročné zadání práce v celém rozsahu a to na výborné úrovni. Z tohoto důvodu práci hodnotím známkou A a 100 body.

100

eVSKP id 101966