KRKOŠKA, K. Optimalizace konstrukce rámu vozidla Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.

Posudky

Posudek vedoucího

Ramík, Pavel

Student Bc. Kamil Krkoška přistoupil ke zvolenému tématu své diplomové práce velmi iniciativně. Po odborné stránce musel řešit konstrukční úpravy rámu vynucené změnou předpisů, mimo to však přicházel s řadou vylepšení a rozpracoval po změně koncepce vozidla nad rámec původního zadání i novou variantu rámu. Využíval pravidelně konzultací, prokázal velmi dobrou schopnost samostatné práce. Zároveň ve spojení s tématem práce velmi oceňuji jeho zapojení a komunikaci v týmu studentské formule. Cíle diplomové práce byly splněny nad rozsah původního zadání, práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Porteš, Petr

Práce se zabývá optimalizací konstrukce rámu Formule Student. Práce vychází z důkladně provedené rešerše mezinárodních předpisů, které musí navržený rám splňovat. V rámci zadaných úkolů provedl úpravu výchozí varianty rámu, kterou bylo nutné kvůli změně předpisů téměř zcela přepracovat. V rámci těchto úprav student do konstrukce, označené EVO 1, zapracoval řadu vylepšení. V průběhu řešení projektu došlo na základě týmového rozhodnutí ke změně pohonné jednotky, což vyvolalo i změnu koncepce celého vozidla, na kterou student zareagoval nad rámec původního zadání návrhem další varianty rámu označené EVO 2. V rámci tohoto nového návrhu důsledně řešil zástavbu změněného geometrického uspořádání přední nápravy. Díky jeho aktivnímu přístupu v systematickém hledání prostoru pro kotvící prvky nápravy bylo možné provést řadu změn, které přispěly ke značnému zlepšení charakteristik předního zavěšení kol včetně mechanismu odpružení. U navržených konstrukcí provedl výpočtovou analýzu torní tuhosti a napjatosti rámu a výsledky torní tuhosti u EVO 1 srovnal s předchozími variantami. Dosažená úspora hmotnosti o 5 až 7 kg oproti předchozím variantám je u závodního automobilu cenným výsledkem. S postupem a s výsledky výpočtu lze souhlasit, stejně tak se skutečnostmi uvedenými v závěru. Samotnou věcnou a obsahovou stránku práce hodnotím velmi vysoko, rovněž tak úroveň a množství vykonané práce.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 32428