KOBĚRSKÝ, F. Metalurgie a výroba odlitků z litiny s červíkovitým grafitem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.

Záděra, Antonín

Diplomant se zabýval ověřením technologie výroby litiny s červíkovitým grafitem z kovu nataveného na kupolové peci v provozních podmínkách slévárny HEUNISCH Brno, s.r.o. Ve své práci zpracoval a vyhodnotil výsledky dvou sérií experimentálních taveb litiny s červíkovitým grafitem. Zcela samostatně zajistil přípravu metalografických vzorků včetně jejich metalografického hodnocení. K hodnocení použil hned dvou metod, které následně i porovnal a rozsah provedených prací je v tomto ohledu zcela mimořádný. Dále se zabýval hodnocením změny chemického složení kovu v průběhu zpracování, odstátí kovu v pánvi i během odlévání. Výsledky statisticky zpracoval do provozně použitelných výsledků. Některé z výsledků diplomové práce byly již i publikovány. Závěry jsou jasně a logicky formulovány. Diplomová práce byla vypracována samostatně na velice dobré odborné i jazykové úrovni. Výsledky práce jsou součástí výzkumu prováděného ve slévárně HEUNISCH Brno, s.r.o. v rámci projektu MPO TIP. Výsledky diplomové práce jsou přímo aplikovatelné ve slévárenské praxi.

Bouška, Ondřej

Autor se ve své práci zabývá výrobou vermikulární litiny z kupulové pece při provozních podmínkách Slévárny Heunisch Brno, s.r.o. V práci je popsána charakteristika materiálu a srovnání s ostatními grafitickými litinami v rovině materiálová a slévárenské. Autor popisuje výrobu litiny od vsázkování , tavení, modifikaci, očkování a odlévání. Odlité zkušební tělesa a prototypové odlitky hodnotí z metalurgického hlediska pomocí obrazové analýzy a planimetricky. Vyhodnoceje zvolené procesní parametry v závislosti na dosažené struktuře vzorků. Z provedených taveb vyvozuje závěry, matematické aparáty se statistickou pravděpodobností. Práce je přehledná, logicky členěna. Autor se velmi aktivně zapojil do řešitelského týmu projektu a byl pro něj přínosem. V práci autor čerpá z dostatečného množství domácí i zahraniční literatury.

eVSKP id 49909