SEIML, J. Analýza faktorů ovlivňujících vývoj spotřeby elektrické energie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Toman, Petr

Cílem diplomové práce bylo provedení podrobné statistické analýzy faktorů ovlivňujících spotřebu elektrické energie a následné vyhodnocení možností využití pro predikci spotřeby elektrické energie. Dále pak zhodnocení vlivu úsporných opatření na spotřebu elektrické energie. Úvodní část práce je zaměřena na historický vývoj energetiky a spotřeby elektrické energie v ČR a v zahraničí. Praktickou část tvoří kapitola 4, která popisuje provedenou statistickou analýzu ČR a vybraných států EU. Kapitola 5 pak popisuje vliv úsporných opatření na spotřebu elektrické energie. Připomínky: -práce obsahuje překlepy, gramatické a typografické chyby, řada vět je obtížně srozumitelná, některé věty jsou neúplné, -kap. 1 – obsah kapitoly neodpovídá názvu a umístění – ve druhé části se jedná spíš o anotaci či abstrakt práce, -str. 13 – tvrzení pod obr. 6 je zavádějící – nejvýznamnější podíl na poklesu spotřeby fosilních paliv mezi roky 1990 a 2015 má výroba v jaderné elektrárně Temelín, -kap. 3.1.1 – chybně uvedená jednotka spotřeby v roce 1990, -str. 19 – název kapitoly 4 je zavádějící – „Statická analýza….“; správně má být „Statistická analýza…“, -kap. 4.3.2 – informace o denostupních je příliš stručná – chybí zmínka o rozdělení na denostupně pro vytápění a denostupně pro chlazení (heating degree days, cooling degree days), -kap. 4.3.7 – chybně uvedené jednotky typické roční spotřeby elektrické energie domácnosti v ČR, -kap. 4.3.11 – definice KVET je uvedena chybně, -str. 30 – autor uvádí: „Značí to opět úzkou závislost mezi počtem obyvatel a celkovou netto spotřebou“ a o několik řádků dále: „…tyto dvě veličiny nejsou spolu úzce provázané…“, což je protichůdné tvrzení, -kapitola 5 je velmi stručná. Informace zde uvedené jsou převážně obecného charakteru bez provázanosti na provedené analýzy. Zadání práce bylo po formální stránce splněno. Statistická analýza popsaná v kapitole 4 je komplexní a poskytuje řadu zajímavých informací, úroveň splnění bodu 5 je ale velmi nízká. Podobně je velmi nízká také jazyková úroveň zpracování práce. Student pracoval samostatně, dílčí výsledky prezentoval a konzultoval až ve druhé polovině semestru. Z textu práce je zřejmé, že práce byla dokončována v časové tísni. Konstatuji, že řada připomínek z průběžných konzultací nebyla zapracována. Rozsah použité literatury je odpovídající, zdroje jsou řádně citovány. Grafická úroveň práce je dobrá.

62

Mařica, Lukáš

Viz příloha.