MOKRÝ, O. Restaurace poškozených audiosignálů pomocí řídkých reprezentací [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Rajmic, Pavel

K práci Ondřeje Mokrého prakticky nemám výhrady. Celková úroveň obsahu i zpracování je na bakaláře velmi dobrá. Student konzultoval pravidelně, současně ale pracoval samostatně a přinášel i vlastní nápady. Výsledky jsou prezentovány přehledně.

Veselý, Vítězslav

Metody modelování založené na řídké reprezentaci dat přináší v poslední době významné zlepšení klasických postupů v mnoha aplikačních oblastech s ohledem na lepší adaptaibilitu modelu na data i lepší numerickou stabilitu při hledání řešení. Problém rekonstrukce chybějících nebo poškozených úseků v audiosignálech je bezpochyby jednou z nich, o čemž svědčí velké množství časopiseckých článků na toto téma. Práce je psána srozumitelně a matematicky přesně včetně důkazů některých tvrzení. Autor prokázal porozumění matematickému aparátu založeném na nejnovějších postupech. Týká se to především oblasti optimalizačních technik, kde jsou použity moderní přístupy na bázi proximálních operátorů. Autor rovněž prokázal schopnost studovat náročnou specializovanou literaturu, kde navazuje na řadu prací z poslední doby, které dále v dílčích aspektech rozvíjí jak v oblasti teoretické, tak implementační. V práci jsem nalezl pouze minimum překlepů nebo nepřesností: - ve vztahu (2.7) jsou indexy navíc v zápisu normy, - na str. 14 nahoře v popisu parametrů DR algoritmu má být \lambda_n, - ve vztazích (3.25) a (3.26) by bylo vhodné uzavřít zápis f(x)+g(x) do závorek, - na str.19 uprostřed má být terminologicky správně "Účelovou funkci" místo "Objektivní funkci". Autor ne ve všech případech drží návaznost a konzistenci v označování především na str. 17-20: - ve vztahu (4.6) je použit symbol indikátorové funkce zavedený až později vztahem (4.19), - symboly x a y vystupují v různých rolích.

eVSKP id 100257