HORÁK, M. Detekce defektů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Richter, Miloslav

Student věnoval práci na bakalářském projektu potřebný čas, k práci přistupoval svědomitě a zodpovědně. Pracoval samostatně, dosažené výsledky a možné postupy řešení pravidelně konzultoval. Navrhuji hodnocení B/85.

85

Boštík, Ondřej

Práce pana Horáka na téma "Detekce defektů" rentgenových snímků desek plošných spojů je přibližně na stejné třetiny rozdělena mezi teoretický úvod, přestavení vlastní práce a přílohy. Po odborné a časové stránce patří mezi středně obtížné práce. Teoretická část zadání, jmenovitě tedy body 1 a 2, jsou splněny bez větších výhrad. Věcně seznamují čtenáře s typy vad desek plošných spojů a s problematikou detekce defektů s využitím rentgenových snímků. Třetí bod zadání týkající se výběru vhodného programovacího nástroje pro realizaci je splněn také. Bod zadání 4 je splněn pouze částečně. Je uveden přehled používaných metod, chybí však jejich řádné vyhodnocení. V praktické části práce student implementoval 3 metody pro detekce defektů, čímž splnil zadání. První metoda vyhodnocující nesprávné zapájení BGA pouzder je implementována vhodným způsobem. Druhá metoda vyhodnocující zapájení termálních plošek QFN pouzder je velice podobná první metodě, čímž si student výrazně zjednodušil práci. Poslední metoda založená na hledání rozdílů mezi referenčním a testovaným obrazem je pojata velmi jednoduše. Výstupem programu je snímek se zvýrazněnými rozdíly a vyhodnocení spočívá na operátorovi. Uvítal bych zde nějaké další automatické vyhodnocení, jako například hledání pootočených součástek. Poslední 6. bod zadání je vypracován pouze částečně. V práci chybí vyhodnocení kvality implementovaných algoritmů podložené galerií snímků. Na práci musím ocenit snahu studenta napsat práci v anglickém jazyce. Doporučil bych však studentovi práci předložit ke korektuře. V práci se objevují nejenom chyby gramatické, ale také chyby způsobené nepozorností. Studentovu chybí v několika větách podmět nebo přísudek a čtenář si pak musí domýšlet smysl věty z kontextu. Některé obrázky (například 6.10) nemají žádnou vypovídající hodnotu vzhledem ke špatnému kontrastu. Přes tyto výtky je práce napsána dostatečně srozumitelně pro pochopení problematiky a dle daných norem. Student projevil znalosti na úrovni bakalářského studia na přijatelné úrovni. Navrhuji tedy klasifikaci 75 bodů a stupněm C.

75

eVSKP id 102825