MAREK, L. Generátor napěťových impulsů vysoké úrovně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Kadlec, Radim

Úkolem bakaláře bylo vytvořit zdroj pro generátor napěťových impulsů vysoké úrovně. Bakalář teoreticky popsal problematiku generátoru impulsů vysoké úrovně a pro připravovaný generátor vytvořil vysokonapěťový zdroj, který byl zapojen do generátoru. Zadání práce bylo splněno podle předpokladu a na dobré úrovni. Vytvořený vysokonapěťový zdroj dosahuje parametrů, které jsou potřebné pro připravovaný generátor. Student pracoval na práci se zájmem o věc. Aktivně přitom pracoval na konstrukčním řešení, které je na dobré úrovni, i když u součástek dodávaných ke konci práce nebylo zpracování dotaženo do detailu. Samotná bakalářská práce je napsána stručně a výstižně. V teoretickém úvodu bych doporučoval věnovat více prostoru použitému řešení. Z formálního hlediska je práce na dostatečné úrovni, i když je možno nalézt několik drobných chyb a stylistických nepřesností.

Splnění zadání B 44/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) B 16/20
Formální zpracování práce D 12/20
Využití literatury F 4/10
76

Drexler, Petr

Práce se zabývá koncepcí generátoru impulsů vysokého napětí. Student se v práci konkrétně věnuje řešení části vysokonapěťového zdroje. Je popsán návrh zapojení, konstrukce a oživení finálního zdroje. V úvodu práce chybí odbornější popis některých funkčních částí generátoru. Je proveden pouze přehled typů dílčích bloků bez diskuze jejich vlastností a srovnání. Po formální stránce vykazuje práce jisté nedostatky např. v nejednotném používání typů písma pro proměnné, absenci jednotek v seznamu symbolů apod. Těžiště práce spočívá v konstrukční části realizace zdroje. Popis konstrukce je proveden srozumitelně. Vytknout lze použití neodborných termínu, nejasný popis principu násobiče nebo absenci rozboru funkce použitého řídícího integrovaného obvodu. Pro úplné splnění zadání nebylo zřejmě z časových důvodů realizováno ověření zdroje v impulsním generátoru.

Splnění požadavků zadání C 15/20
Odborná úroveň práce C 35/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse C 15/20