RAJNŠTAJN, D. Přehled principů ovládání podvozkových dvířek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Mališ, Michal

Práce vznikla na ve spolupráci s firmou Evektor a kromě rešeršní části obsahuje návrh originálního řešení zavírání dvířek šachty příďového podvozku letounu EV-55, které se po vysunutí podvozku opět zavřou. V úvodu je zmíněn princip současného řešení zavírání podvozkových dvířek, který je demonstrován na modelu podvozku a navazující konstrukce získaného od výrobce letounu. V rešeršní části se autor zabývá principy zavírání dvířek podvozkové šachty u kluzáků, ultralehkých letounů, lehkých jednomotorových a dvoumotorových letounů, velkých dopravních a vojenských letounů. Vzhledem k nedostatku běžně dostupných informací v literatuře autor podnikl vlastní průzkum v muzeích a hangárech s cílem nafotit a zdokumentovat principy zavírání. Vlastní řešení zavírání dvířek šachty příďového podvozku využívá dvou pohyblivých hrazd a lana. Řešení nepostrádá originalitu a i přes drobné nedostatky autor prokazuje schopnost samostatného úsudku a komplexního pohledu na problematiku. Práce je na slušné stylistické i grafické úrovni. Student na práci iniciativně samostatně a odevzdával s dostatečnou časovou rezervou. Jako příkladný považuji samostatný sběr informací při zpracovávání rešeršní části práce. Práci doporučuji k obhajobě.

Junas, Milan

Autor práce David Rajnštajn spracoval bakalársku prácu na tému Přehled principů ovládání podvozkových dvířek. Cieľom bolo vypracovať prehľad princípov ovládania podvozkových dvierok, osvojiť si konštrukčné postupy v 3D prostredí systému Catia V5 a následne tieto poznatky aplikovať na konkrétny konštrukčný uzol. Uvedené ciele boli dosiahnuté. Autor navrhol úpravy a zmeny stávajúceho riešenia otvárania podvozkových dvierok na lietadle EV-55 Outback, čím vytvoril mechanizmus, ktorý je schopný uzavrieť časť dvierok podvozkovej šachty pri vysúvaní predného podvozku. V návrhu tohoto riešenia a takisto v celej práci je vidieť autorov veľký prínos, záujem o danú problematiku a originalita. Po dôkladnejšom rozpracovaní z konštrukčného a technologického hľadiska (autor by mohol túto tému ďalej viac realizovať pri spracovaní budúcej diplomovej práce) by mohla byť práca prínosom aj pre samotného výrobcu a to firmu Evektor, spol. s.r.o. Z hľadiska spracovania je práca prehľadne a logicky usporiadaná, doplnená o množstvo ilustračných obrázkov a veľmi detailne spracovaných schém funkcie jednotlivých mechanizmov ovládania podvozkových dvierok, ktoré celkový text dopĺňajú. Práca obsahuje niekoľko drobných nedostatkov, ktoré však výrazne nezasahujú do celkovej kvality práce. Práca spĺňa stanovené požiadavky a poskytuje dostatočný prehľad princípov ovládania podvozkových dvierok, ktorý je doplnený vlastným návrhom mechanizmu uzatvárania dvierok podvozkovej šachty pri vysúvaní predného podvozku. Predloženú bakalársku prácu odporúčam k obhajobe a hodnotím ju známkou výborne (A).

eVSKP id 101539