CHLUD, M. Kinematické struktury pásových podvozků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Předložená práce, zabývající se kinematickými strukturami pásových podvozků, je členěna do dvou částí. První část je zaměřena na literární rešerši v oblasti pásových vozidel. Zde je pojednáno o různých, jak historických, tak i současných typech těchto vozidel. Část věnována pásovým vozidlům má charakter populárně naučného článku. Dále navazuje část literární rešerše s problematikou typů pásových podvozků a jejich konstrukčních uzlů. Součástí je i jejich zhodnocení. Ideový návrh podvozku vychází z požadavků specifikovaných v úvodu kapitoly. Výsledkem je návrh ve formě CAD modelu. Návrh je inspirován podvozkem uvedeným v rešerši, ale provedení jednotlivých částí je autorovým přínosem. Návrh je proveden s ohledem na vyrobitelnost a smontovatelnost. Výpočtová část návrhu je povrchní, spíše pokus-omyl, ale vzhledem k zadání se nejedná o stěžejní část návrhu. Student prokázal schopnost orientace v dané problematice, kdy získané poznatky aplikoval během návrhu. Práci hodnotím jako dobrou a doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | E | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práce je zpracována na velmi dobré úrovni. Ke kapitolám 1 a 2 nemám připomínky, rešerše i historie jsou zpracovány kvalitně. Snad pouze první věta kapitoly 2.3.1 je zavádějící, když tvrdí, že "Nejpočetnějším, průmyslově vyráběným, osobním vozidlem je v současnosti bezesporu sněžný skútr." Ve skutečnosti je jím osobní automobil. Ke kapitole 3 mám pouze malou výhradu, konkrétně k větě na str. 18 "Z toho důvodu musejí vozidla, u kterých hrozí poškození povrchu, používat gumové či pryžové pásy." Domnívám se, že gumové a pryžové pásy jsou jedno a totéž. Kromě kapitoly 3.4 je ale pasáž zpracována kvalitně. U kapitoly 3.4 postrádám alespoň schémata způsobů změny rychlosti pásů. Rovněž podkapitolu 4.1 Zavěšení pojezdových kol by bylo vhodné opatřit schématy. Navíc je zde dvakrát podkapitola 4.1. Kapitola 5 je zpracována velmi kvalitně. Výhrady mám k seznamu použitých zdrojů, kde u internetových zdrojů chybí všechny údaje kromě odkazu, tím pádem jsou zpracovány špatně. Dále chybí kapitola Seznam příloh. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | E | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 101350