VARAVA, A. Kalibrace koherenčního rastrovacího interferometru Talysurf CCI [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Harčarík, Matej

Diplomová práce je zaměřena na postup kalibrace bezkontaktního přístroje pro měření textury povrchu. Téma práce je aktuální a významné z hlediska zavádění zkoumané metody do průmyslové praxe. Cíle práce byly splněny. Samotný proces kalibrace studentka popsala na základě kritického zpracování několika dostupných postupů. Pro praktické provedení kalibrace tyto postupy přizpůsobila podmínkám a možnostem místního pracoviště. Práci lze vytknout některé grafické a typografické nedostatky, zejména v úpravě tabulek a odsazení kapitoly 5. Také vlastní text obsahuje stylistické a gramatické chyby. Ty ovšem s ohledem na omezené zkušenosti Ing. Varavé s používáním češtiny nepovažuji za zásadní. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením A.

Jankových, Róbert

Diplomová práce Ing. Anastasie Varavy odpovídá zadání. Práci považuji za původní, pro praxi přínosnou a v mnoha směrech originální. Metodika splnění cílů práce je správná. Studentka prokázala schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich správné závěry. Hodnocená práce prokazuje schopnost studentky samostatně pracovat a řešit praktické problémy v oblasti kalibrace přístroje Talysurf CCI Lite a hodnocení parametrů textury funkčních povrchů včetně stanovení nejistoty měření. Práce je logicky rozdělena do pěti kapitol, závěru a tří příloh. Všechny kapitoly a přílohy jsou úplné a přehledné. Jednotlivé části práce na sebe přirozeně navazují a dokumentují postup řešení i úroveň splnění jednotlivých cílů práce. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na požadované úrovni s relativně malým počtem věcných, gramatických nebo formulačních nedostatků. Výjimku tvoří některé gramatické chyby, nedokonalé formulace a překlepy (např. str. 9, 13, 14, 15, 16 atd.) vyplývající z omezeného zvládnutí češtiny zahraničním studentem. Za zbytečné chyby lze ovšem označit neúplný seznam zkratek a symbolů (chybí např. l, L, N, CSI, zkratky z tabulky 2.1, X, Y,Z atd.), formální chyby ve vztazích (vztahy (3), (4), (12)), nesprávné jednotky u průměrů kalibračních kružnic (str. 32), nesprávný text u vztahu (6), používání termínů směrodatná odchylka, příp. odchylka místo termínu rozptyl (např. str. 36, 37, 48), nejednotný způsob psaní jednotek v tabulkách a především numerické chyby v tabulkách kapitoly 4 a v kapitole 5 (např. tab. 4.12, 4.13, vztahy (14)-(26)). Studentka při zpracování práce vychází z doporučené literatury, kterou iniciativně doplnila o další vhodné tuzemské a především zahraniční anglicky psané publikace. Vlastní text je tvůrčím způsobem doplněn o řadu nových myšlenek a jako celek logicky propojen. Citace jsou správně formálně uvedeny a přehledně rozlišují převzatý a původní text. Výsledek práce prokázal, že autorka má velmi dobré zkušenosti z práce s technickou českou a anglicky psanou literaturou. Práce jako celek představuje nadprůměrnou inženýrskou publikaci a může být plně využita v praxi.

eVSKP id 100567