PRESSE, M. Identifikace rizik podnikatelského subjektu v oblasti marketingových služeb pomocí vybraných metod ekonomické a strategické analýzy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2017.

Hanušová, Helena

Práci doporučuji k obhajobě. Při obhajobě doporučuji zodpovědět následující otázky: 1.Jaká rizika může přinést team building akce 2. Jakým způsobem byste interpretoval výsledky provedené finanční analýzy

Splnění cíle a rozsahu zadání A Autor vhodně vybral analytické metody, pečlivě a systematicky s přihlédnutím ke specifikům UNIFER alfa a.s. a oboru jejího podnikání. Výsledky analýzu použil k identifikaci rizik a vypracoval návrhy na jejich snížení.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem A Autor velmi vhodným způsobem zpracoval teoretickou část práce.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody A Úroveň analytické části je velmi dobrá. Informace pro analýzy jsou čerpány z adekvátních zdrojů. Jednotlivé analýzy jsou zpracovány pečlivě a přehledně, na konci každé analýzy je její celkové shrnutí.. Volba analytických metod je vhodná a správná, vzájemně se doplňují a logicky vyúsťují ve SWOT analýzu. Provedení Kralickova Quick testu a finanční analýzy (v uvedeném pořadí) mohlo/mělo předcházet SWOT analýzu, aby se zjištěné výsledky mohly stát součástí silných nebo slabých stránek. I když rozpoznání strategie SWOT je vhodným doplňkem analýz, v kontextu zadání není nutné. Výsledky všech analýz autor použil pro identifikaci rizik.
Odborná úroveň diplomové práce A Odborná úroveň práce je nadprůměrná.
Přínos pro praktické i teoretické využití A Práce má teoretické využití v tom směru, že je typickým příkladem pro demonstraci toho, jak specifika podnikání i firmy ovlivňují výsledky finanční analýzy. Praktické využití pro UNIFER alfa a.s. je jednak v oblasti poznatků z provedených analýz, jednak v identifikaci rizik a samozřejmě ve formulaci návrhů, jejichž realizace umožní rizika snížit.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 A Práce s literaturou je na požadované úrovni.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B Formální uspořádání práce je logické a přehledné, ovšem celková orientace v práci je poněkud snížena tím, že autor do obsahu práce nezahrnuje čtyřciferné kapitoly. Všechny formální náležitosti práce jsou splněny. Odborná jazyková úroveň je dobrá, syntaxe v práci je někdy klopotná.

Bohuslav, Tomáš

Co se týče obsahové stránky, je diplomová práce zpracována detailně, systematicky v rozsahu tomu odpovídajícím. Veškeré použité metody a postupy při zpracování vyhodnocení rizik inkriminované společnosti jsou nejprve zevrubně teoreticky vysvětleny a následně aplikovány v praxi. Autor hojně využívá grafů, tabulek a dalších grafických pomůcek, což je však v tomto případě zcela namístě, neboť práce se tak stává o poznání přehlednější. Z hlediska jazykové úpravy je DP napsána v kvalitě odpovídající vysokoškolsky vzdělanému člověku – oněch několik překlepů a chybějících interpunkčních znamének je jen nezbytnou malou vadou na kráse. Je pravdou, že v podkapitole 3.4.8 mohl autor o něco více rozvést způsob hodnocení pravděpodobnosti a dopadu jednotlivých rizik, neboť se jedná o problematiku, jež je předmětem každodenních diskuzí a dlouhých názorových výměn i mezi samotnými risk manažery. Celkově vzato se nicméně jedná o DP na velmi vysoké úrovni, a proto ji hodnotím známkou „A“.

Úplnost vypracování A
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce A
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody B