FODOR, J. Určování mechanických charakteristik materiálů vícevrstvých struktur s využitím metody zvukové rezonance a modální MKP analýzy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Ševeček, Oldřich

Předložená diplomová práce se zabývá určováním materiálových charakteristik vícevrstvých (laminátových) struktur s využitím kombinace experimentální metody zvukové rezonance a MKP modální analýzy. Vznik tématu byl motivován potřebou této techniky při řešení mezinárodního výzkumného projektu. Veškeré definované cíle práce byly naplněny a bylo rovněž dosaženo velmi zajímavých a cenných závěrů, které budou mít přímý dopad na další experimentální činnost v rámci uvedeného projektu. Diplomant zpracoval rovněž řadu užitečných a praktických analýz nad rámec zadání. Projevil dále velkou míru samostatnosti, schopnost samostudia teoretických i praktických nástrojů nezbytných pro řešení práce a kladně hodnotím též rešeršní část, kterou zpracoval z množství cizojazyčných zdrojů. Jediné co bych diplomantovi lehce vytknul, byla občas příliš stručná formulace závěrů (plynoucí z jednotlivých analýz), která může být na úkor jejich snazšího pochopení nezasvěceným čtenářem. Nicméně ani tento fakt kvalitu a dopad práce nijak významně a negativně nepoznamenává. Celkově tedy hodnotím tuto diplomovou práci výslednou známkou A.

Lošák, Petr

Předložená diplomová práce se zabývá určováním mechanických charakteristik materiálů vícevrstvých struktur s využitím metody zvukové rezonance a modální analýzy. Autor zpracoval velice podrobnou rešerši zahraniční literatury, díky které lze získat jasnou představu o současné úrovni poznání řešeného problému. V následující části autor popisuje různé vlivy, které mohou ovlivnit vlastní frekvence ohybových tvarů. Další část práce se zabývá určováním Youngova modulu pružnosti. Autor se zaměřuje hlavně na numerický přístup využívající ladění mechanických soustav. Nechybí ukázkový příklad. Dále autor zpracoval data naměřená v Ústavu fyziky materiálů AVČR. Na jeho základě provedl ladění parametrů. Následuje prezentace výsledků a jejich analýza. Autor podrobně popisuje problémy, se kterými se setkal a jejich řešení. Autor splnil zadání diplomové práce v celém rozsahu. Práce je logicky členěná do kapitol a podkapitol. Její grafická úroveň je výborná. Po jazykové a stránce je rovněž na odpovídající úrovni. V některých pasážích se objevuje velké množství zkratek. Pro čtenáře, který se nepohybuje v dané oblasti, je občas náročné se v nich orientovat. Jejich použití je však opodstatněné, navíc jsou všechny v úvodních kapitolách vysvětleny. Práce je dle mého názoru velmi zdařilá. Student splnil všechny body zadání. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení stupněm A/výborně.

eVSKP id 101143