CHLAD, M. Lokalizační systém [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Levek, Vladimír

V diplomové práci student zpracovává problematiku lokalizace uvnitř budov. Předložené téma si vybral sám, tomu odpovídá i nasazení a zájem dovést zmíněnou práci k dokonalosti. Po odborné stránce student pracoval samostatně, docházel konzultovat dosažené výsledky a pravidelně předkládal výsledky průběžné realizaci systému. Při zpracování textové části pracoval student poctivě, výsledkem je vyvážená kompozice textové a praktické části diplomové práce. Jelikož si student rozložil harmonogram prací efektivně, práce byla s předstihem dokončena a mohly tak být v diplomové práci předloženy i výsledky měření při provozu zařízení. Pro studentův kladný přístup k řešení zadaného tématu, pro vysokou úroveň textového zpracování diplomové práce a v neposlední řadě pro vysokou úroveň realizovaného systému hodnotím tuto práci jako výbornou.

92

Novotný, Radovan

Diplomant měl navrhnout a realizovat systém lokalizace osob nebo věcí. Předložená diplomová práce sestává z části teoretického rozboru a části praktické. V praktické části, která je nosná, diplomant prezentuje navržený a realizovaný systém – koncept, hardware, firmware i software. Vyzdvihnout je zapotřebí skutečnost, že součástí odvedené práce je i fyzická realizace. Celkový dojem pro čtenáře práce poněkud kazí několik skutečností, vyplývající pravděpodobně z toho, že pozornost byla věnována zejména praktické realizaci. Text odráží diskutabilně pojatou práci s literaturou. Například kapitola 1 se odkazuje pouze na literaturu [1]. Proč by měl být zde uvedený přehled principů lokalizačních technik úplný, dostatečně propracovaný a vyčerpávající? Proč informace nebyly doplněny i z jiných pramenů? V práci lze najít formulační nepřesnosti a nejasnosti. Autor například nedefinoval RFID a v příslušné kapitole napsal stěží pochopitelnou větu: "RFID se dělí na dva základní proudy. Jsou jimi pasivní RFID, kdy štítek tzv. tag není napájen a aktivní RFID." Chtěl tím asi říci, že radiofrekvenční identifikace (RFID) se dělí na dva přístupy. Jeden z nich používá pasivní RFID štítek (tag), druhý pak RFID štítek aktivní, bateriově napájený. Pokud by nešlo o prakticky zaměřenou práci, dalo by se vytknout, že práci chybí přesné vyjadřování, kritický přístup k pramenům a literatuře i kladení si relevantních otázek. Hodnocení: a) Splnění požadavků zadání: 17 z 20 bodů. b) Odborná úroveň práce: 43 z 50 bodů. c) Interpretace výsledků a jejich diskuse: 13 z 20 bodů. d) Formální zpracování práce: 8 z 10 bodů. Celkem 81 bodů. Pokud bych měl práci hodnotit odhlédnuto od výstupů praktické realizace, pak bych byl přísnější.

81

eVSKP id 102940