MUŽÍKOVÁ, M. Aerodynamika vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Štětina, Josef

Studenta si zvolila jako téma bakalářské práce relativně obtížnou problematiku Aerodynamika vozidel, obtížnost je dána zejména tím, že této problematice není věnován velký prostor ve výuce. Text má 51 stran textu včetně příloh. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text a je provedena v souladu s platnými směrnicemi rektora i děkana. Práce obsahuje všechny povinné části. Studenta přistupoval k řešení práce iniciativně a práci pravidelně konzultoval. Musela se vyrovnat i s tím, že většina literárních zdrojů je v angličtině a hodně odborných pojmů nemá české ekvivalenty. Dobře pracovala s literaturou a všechny zdroje správně citovala. Práce může být pro studentku nebo i čtenáře přínosná jako vstupní literatura pro počítačové modelování proudění. Studentka prokázala schopnost samostatné práce, splnila body zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.

Klimeš, Lubomír

Tématem bakalářské práce Markéty Mužíkové je aerodynamika vozidel. Vlastní práce obsahuje 36 stran a je přehledně členěna do 9 kapitol včetně úvodu a závěru. V první kapitole práce její autorka uvádí základní pojmy a definice z oblasti aerodynamiky vozidel, na kterou navazuje přehled historického vývoje. Následující tři kapitoly jsou věnovány podrobnému popisu přístupů, konstrukčních řešení a vývoje aerodynamiky osobních, nákladních a závodních vozidel. Šestá kapitola uvádí základní dělení a popis aerodynamických tunelů pro experimentální analýzu aerodynamiky vozidel, na kterou navazuje v následující kapitole popis výpočtového řešení prostřednictvím CFD. Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují, práce je čtivá. V práci se vyskytuje minimum překlepů, autorka práce své myšlenky jasně a výstižně vyjadřuje. Stylisticky a jazykově má práce vysokou úroveň, což je v poslední době u závěrečných prací spíše výjimka nežli pravidlo. Na práci oceňuji, že autorka shromáždila informace z mnoha zdrojů, které následně zpracovala do přehledného a uceleného tvaru. Grafická úprava práce je na velmi dobré úrovni, text doplňuje velké množství ilustračních obrázků a přehledných tabulek. Autorka při vypracování vycházela ze 23 zdrojů, z nichž některé jsou cizojazyčné. Počet zdrojů považuji za přiměřený. K formálním nedostatkům bych vytknul pouze umísťování odkazů na použité zdroje do práce textu. V práci jsou totiž odkazy v převážné většině uvedeny až na koncích odstavců. Z tohoto umístění není však zcela patrné, jestli se odkaz týká pouze poslední věty ve které je odkaz umístěn a nebo celého odstavce. Práce obsahuje všechny předepsané náležitosti na ni kladené, cíle bakalářské práce byly v plném rozsahu splněny. Práci hodnotím jako kvalitní a doporučuji ji k obhajobě s hodnocením výborně/A.

Splnění požadavků a cílů zadání
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod
Vlastní přínos a originalita