KESLER, R. Stefanův problém vedení tepla s fázovou přeměnou a jeho analytické řešení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Klimeš, Lubomír

René Kesler se ve své bakalářské práci zabýval Stefanovým problémem vedení tepla s fázovou změnou a jeho analytickým řešením. Student splnil všechny body zadání práce v plném rozsahu a na vysoké úrovni. Student při vypracování práce dokázal prohloubit své teoretické znalosti z matematické analýzy, numerických metod a termomechaniky a následně tyto znalosti aplikoval při programování modelů. Hlavním přínosem práce je naprogramované grafické rozhraní GUI v MATLABu, pomocí kterého lze úlohy řešit a vizualizovat. Rovněž vysoce oceňuji, že student dokázal samostatně odvodit podrobná analytická řešení vybraných úloh, která v literatuře nejsou takto detailně odvozena. Vznikla tak ucelená práce, která může být použita jako úvodní text pro zájemce o problematiku Stefanova problému s fázovými změnami. Autor pracoval na své bakalářské práci dlouhodobě, systematicky, iniciativně, pečlivě a pravidelně postup řešení konzultoval s vedoucím práce. Práce je pečlivě vysázená v LaTeXu, je čtivá, formulace myšlenek a uspořádání práce jsou na vysoké úrovni. Grafy student pečlivě vytvořil v Tikzu - vektorovém balíku LaTeXu. Student využil dostatečné množství zdrojů, přičemž mezi ně patří i odborné učebnice a vědecké časopisecké články publikované v anglickém jazyku. Student prokázal schopnost samostatné práce, splnil všechny body zadání, práce obsahuje všechny náležitosti a proto ji doporučuji k obhajobě s hodnocením výborně/A.

Splnění požadavků a cílů zadání
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod
Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii
Logické uspořádání práce a formální náležitosti
Grafická, stylistická úprava a pravopis
Práce s literaturou včetně citací
Samostatnost studenta při zpracování tématu

Mauder, Tomáš

Bakalářská práce pana Reného Keslera s názvem Stefanův problém vedení tepla s fázovou přeměnou a jeho analytické řešení si klade za cíl provést rešerši v oblasti Stefanova problému a jeho analytických řešení a tyto řešení následně implementovat v programu MATLAB. Práce je členěna přehledně do pěti kapitol. V úvodu autor definuje základy přenosu tepla a odvození diferenciální rovnice pro 1D případ. Dále pak formuluje Stefanův problém a jeho analytické řešení. V poslední kapitole autor demonstruje vytvořený program a jeho grafické výstupy řešící analytické řešení Stefanova problému z předchozí kapitoly. Dále pak následuje závěr, kde autor zhodnocuje dosažené cíle a výsledky práce. Práce je graficky na velmi dobré úrovni, s malým množstvím stylistických a formálních chyb. Např. některá jednotka v textu je psaná kurzívou (str. 15), po některých rovnicích začíná autor novým odstavcem, nicméně podle textu by měl ještě pokračovat odstavec předešlý, atd. Autor uvádí v kap. 1.1.4 tři druhy okrajových podmínek. V kap. 2.1.1 ještě přidává okrajovou podmínku na hranici fázové přeměny. Možná tato podmínka mohla být zařazena do původního výčtu okrajových podmínek v kap. 1.1.4. Práce s citacemi je na dobré úrovni, nicméně ne všechny uvedené citace jsou podle aktuální citační normy. Hlavním přínosem práce je detailně zpracovaný matematický popis analytických řešení Stefanova problému včetně velké řady matematických odvození a rovněž zpracované úlohy v programu MATLAB včetně uživatelského prostředí. Práce splňuje požadavky na grafickou formu a všechny její cíle pokládám za bezezbytku splněné, a proto jí doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 100668