HOLYSZEWSKÁ, A. Poškození vozidel při nárazech v malých rychlostech [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2017.
Předložená práce splňuje zadání a obecné požadavky na diplomovou práci magisterského studia. Studentka prokázala dostatek schopností, že může samostatně řešit a písemně prezentovat zadaný inženýrský problém. Přístup studentky k vypracování byl příkladný a práci se věnovala dlouhodobě. Během zpracování práce studentka mnohokrát konzultovala s vedoucím a rady účinně zapracovala do své práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | V práci jsou postupně naplněny všechny cíle. Práce svým obsahem splňuje požadavky na VŠKP tohoto typu. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | B | V teoretické části se studenta zabývala přehledem organizací provádějících nárazové zkoušky zejména těch při malých rychlostech. Tento přehled mohl být detailnější a přehledně porovnat střetové konfigurace jednotlivých zkoušek. Nad rámec zadání se v teoretické části věnovala rozdělení stop po malých nárazech, které je možno využít s využitím kriminalistické mechanoskopie. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | A | V úvodu praktické části diplomantka pojednává o problematice pojistných podvodů souvisejících s nárazy při malých rychlostech. V hlavní části práce jsou popsány provedené nárazové zkoušky vozidel s důrazem na dokumentaci poškození, jejich vzájemnou korespondenci a zpětnou prokazatelnost. Jednalo se o 5 nárazových zkoušek, které byly zaměřeny na nejčastější typy poškození vznikajících při kolmém parkování vozidel. V závěru práce jsou posouzeny vybrané reálné případy poškození vozidel z databáze pojišťovny na základě zjištění plynoucích z vlastních nárazových zkoušek. | |
Odborná úroveň diplomové práce | A | Dané téma je zpracováno na vysoké odborné úrovni. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Práce řeší aktuální problematiku a její přínos v praxi lze shledávat zejména v rozšíření databáze nárazových zkoušek zaměřených na parkovací manévry. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | B | ||
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | A |
V praxi je problematika takzvaných malých dopravních dohod hojně řešená a z pohledu pojišťoven problematická. Diplomová práce tedy z důvodu provedením reálných nárazových zkoušek, může přispět k většímu pochopení veškerých okolností možného vzniku. Zejména někdy na první pohled nenalezená vzájemná korespondence poškození na zúčastněných vozidlech, bývá milně vykládaná. Proto na práci oceňuji zejména reálné nárazové zkoušky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | A | ||
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | A | ||
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | B | Zde se mohlo vzhledem k reálným testům do diplomové práce zahrnout více detailů poškození s určeným směrem pokluzu. | |
Obtížnost a správnost řešení | B | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | ||
Odborná jazyková úroveň | B | ||
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | B | Osobně bych ocenil podrobnější a na sebe více navazující fotografie. |
eVSKP id 100315