PROKŠ, J. Zákaznicky upravitelný modul zadní skupinové svítilny s HD rozlišením [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Kledrowetz, Vilém

Práce je hodnocena na základě posudku od konzultanta pana Ing. Ondřeje Klemše z HELLA AUTOTECHNIK NOVA, s.r.o. Práce se zabývá návrhem zákaznicky upravitelného modulu pro zadní skupinovou svítilnu s HD rozlišením. Student splnil očekávání v rámci realizace projektu, na který společnost naváže dalšími pracemi a představí sestavený vzorek našim zákazníkům. Jedná se o jednu z nejrozsáhlejších diplomových prací, která se ve firmě realizovala a zasahovala kromě elektroniky i do celé řady dalších oborů v rámci návrhu světlometů a zadních skupinových svítilen. Student přistoupil k řešení diplomové práce aktivně. Jiří Prokš výborně spolupracoval s celou řadou oddělení v podniku (oddělení elektroniky, oddělení kvality, oddělení optiky, oddělení mechanické konstrukce, oddělení termálních analýz, prototypová dílna, předvývoj v mateřské společnosti) i externími dodavateli, jejichž komponenty jsou v diplomové práci použity. Student uměl pracovat s těmito informacemi a využít je v rámci tvorby diplomové práce. Diplomová práce je po formální stránce dobře napsaná. Literatura odpovídá požadavkům na diplomovou práci. Navrhuji 97 bodů, hodnocení A.

97

Pristach, Marián

Cílem diplomové práce byl návrh a realizace zákaznicky upravitelného modulu zadní skupinové svítilny s HD rozlišením. Text práce je logicky rozdělen. První čtyři kapitoly popisují parametry LCD, LED a OLED displejů a základní principy návrhu systému s LED diodami. Pátá kapitola je zaměřena na návrh a praktickou realizaci LED matice se zaměřeným na návrh napájení, chlazení a komunikace s nadřízeným systémem přes CAN sběrnici. Práce je na dobré odborné úrovni. Student v rámci práce navrhl a zrealizoval zapojení matice s výkonovými LED diodami, které bude sloužit k podsvícení LCD displeje pro zobrazování světelných funkcí zadní skupinové svítilny automobilů. Hlavní část práce sestávala v návrhu matice s LED diodami, realizaci desky plošných spojů, vytvoření programového vybavení pro obslužný procesor a ověření funkce navržené svítilny. V práci ale chybí popis, jakým způsobem by se měl celý systém chladit v případě, že budou svítit všechny diody současně, kdy celkový ztrátový výkon na LED diodách bude dosahovat až 366 W. Také bych uvítal, pokud by v práci byla alespoň základní fotodokumentace realizovaného systému a desek plošných spojů. Z formálního hlediska je práce na dobré úrovni, v práci se ale občas vyskytují drobné překlepy (maxiální, pokut). Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm výborně.

90

eVSKP id 102951