GAZDA, S. Výpočtové modelování tuhosti záběru ozubených kol [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Prokop, Aleš

Student pracoval samostatně, postupoval dle logicky zvolených postupů. Adekvátnost použitých metod lze považovat za dostačující. Vytknout lze relativně pozdní zahájení řešení diplomové práce, což se projevuje na kvalitě výstupů numerických simulací a obsahové nevyváženosti některých kapitol. Cíle práce byly splněny s výjimkou některých nedokončených simulací.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Grafická, stylistická úprava a pravopis

Řehák, Kamil

Diplomová práce pana Gazdy na téma „Výpočtové modelování tuhosti záběru ozubených kol“ se zpočátku detailně zabývá tvorbou geometrie ozubení, které je zpracováno parametricky, čímž je umožněna jednoduchá modifikace ozubených kol pro další výpočty. Následující část práce se již zabývá zjišťováním tuhosti záběru ozubených kol, nejprve ve 2D a následně i ve 3D. V provedené citlivostní studii chybí zmínka o náročnosti na hardware a taktéž časová náročnost, která je u výpočtu tuhosti značná. Důraz na konečnoprvkovou síť byl kladen zejména v oblasti kontaktů. V práci je detailně popsáno nastavení výpočtového modelu, včetně zátěžných stavů. Ty jsou rozděleny do dvou kroků, přičemž z hlediska vyhodnocení tuhosti je stěžejní krok druhý. U průběhu tuhosti u 3D modelu však dochází k nečekanému chování, které se nepodařilo odůvodnit. Zároveň je v práci uvažováno zatížení ozubených kol, jež přesahuje reálné zatížení. Jednotlivé kapitoly práce na sebe navazují, celkový dojem však snižuje prezentovaný průběh tuhosti ve 3D a částečně i ve 2D. Práce je napsána ve slovenském jazyku, kterou oponent není schopen posoudit z hlediska gramatiky. Student prací prokazuje schopnost užití znalostí nabytých během studia a jejich využitelnost v praxi. Práci hodnotím celkově uspokojivě / D a doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 100202