HLAVATÁ, M. Návrh změn marketingových aktivit hotelu U Loubů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.
Práce je standardně strukturovaná a zabývá se problematikou marketingu konkrétního hotelu. V analytické části bylo dobré podrobněji rozebrat více stávajících konkurentů nežli pouze jednoho. U kapitol věnovaných mystery shoppingu a řízenému rozhovoru chybí report (zhodnocení výsledku). Návrhy pak lze vnímat jako průměrné a ne moc rozpracované. I přes tyto výtky však práce může být pro hotel alespoň částečně přínosnou a inspirující pro zlepšení stávajícího stavu marketingového mixu. Otázky k obhajobě: - Co bylo důvodem pro výběr konkurence a proč byl pro detailnější analýzu zvolen pouze jeden konkurent z blízkého okolí, když ve vzdálenosti do cca 5 km je více známých ubytovacích zařízení (např. Hotel Medlov, Penzion Fryšava, Penzion u Martina)? - Jaká je charakteristika "průměrného" zákazníka oblasti kde se nachází analyzovaný hotel? Jak s tímto zákazníkem komunikovat, aby byl přesvědčen, že právě jmenovaný hotel je pro něj při návštěvě oblasti tou nejvhodnější volbou?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | D | Cíle práce jsou naplněny pouze povrchně. Bylo vhodné jednotlivé návrhy podrobněji rozepsat. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | Autorka vychází ze standardních postupů a metod. V analýza konkurence pak bylo dobré konkrétněji analyzovat více klíčových konkurentů než pouze jednoho a to i nejen přímo z obce Tři studně, ale i z okolí. Stejně tak bylo dobré podrobněji analyzovat samotnou lokalitu. Při využití analýzy prostřednictvím mystery shoppingu bylo dobré dodat podrobnější report. Včlení této analytické metody i přes tento drobný nedostatek hodnotím kladně. U kapitoly 3.7.2 Řízený rozhovor bylo vhodné doplnit informace o samotném průběhu. Pro vyšší vypovídací hodnotu z této analýzy bylo vhodné použít více než 3 rozhovory. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | Interpretace dosažených výsledků není v některých částech analýzy zřejmá. Např. v kapitole 2.7.2 "Řízený rozhovor" bylo vhodné bylo vhodné jasně interpretovat souhrnný výsledek a z něj následně vyvodit jasné závěry. Stejně tak pak i u kapitoly 2.7.1 "Mystery shopping". | |
Praktická využitelnost výsledků | D | Výsledky práce se dají označit jako "částečně" prakticky využitelné. Analýzy i návrhy bylo vhodné detailně propracovat, aby byl přínos pro praktické využití maximílním. Např. kapitola 4.1, podkapitole c) Personální zabezpečení působí jako "obecné" doporučení; byla vhodná podrobněji rozpracovat. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Struktura práce působí přehledně. Autorka zde využívá terminologie. Vzhledem k názvu práce bylo v hodné v teorii vymezit pojem marketingové aktivity. V tištěné verzi práce došlo ke kvality některých obrázků (Obrázek 1 - 3) | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C | Práce využívá relevantních informačních zdrojů. V analytické části pak není zcela jasné, zda se jedná o informace využité z nějakého zdroje, či zda jsou to domněnky a poznatky autorky, atp. |
Autor na začátku práce stanovuje cíle, které by obsah práce měl naplnit. Literární rešerše dokládá dostatečné teoretické základy pro vypracování praktické části, popisuje základy teorie cestovního ruchu, shrnuje analytické a marketingové metody při využití českých i zahraničních zdrojů. Pro analýzu výchozího stavu autor analyzuje vnitřní a vnější prostředí pomocí SLEPT analýzy, analýzy marketingového mixu nebo Porterovy analýzy pěti sil, kde identifikuje vlivy působící na zkoumaný subjekt. Vnitřní a vnější vlivy jsou vyhodnoceny ve SWOT analýze. Důležitou součástí analýzy je využití mystery shoppingu a zpětné vazby z řízeného pohovoru.Výstupy z druhé části práce autor využívá pro navržení zlepšení situace Hotelu u Loubů, zaměřuje se především na marketingové aktivity, které by měli vézt ke zvýšení tržeb. Nedílnou součástí návrhu je investice do vybavení interiéru hotelu s důrazem na restaurační zařízení nebo rozšíření portfolia o ubytovac? balíčky. Třetí část uzavírá shrnutím očekávaných přínosů při implementaci navrhovaných opatření.V závěru autor shrnuje poznatky, ke kterým došel během práce, potvrzuje splnění hlavních i vedlejších cílů vytyčených v první části a vyčisluje návratnost investice při realizaci marketingové strategie.Práce má praktický přínos v reálném využití. Postupy a techniky navržené v diplomové práci nejsou rozhodně jediné, které mohou být použity. Autor navrhuje unikátní kombinaci metod pro tvorbu marketingové strategie v cestovním ruchu a aplikuje je do reálného tržního prostředí Hotelu u Loubů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 103225