PARÝZEK, T. Využití informačních systémů ke sledování provozních parametrů malého dopravního letadla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Třetina, Karel

Diplomová práce byla zaměřena na problematiku zabezpečení provozuschopnosti letadlového parku malých dopravních letadel. Provozuschopnost a bezpečnost letecké dopravy je závislá také na provádění údržby letadel. Kromě zajištění kvality práce pozemního personálu je nutné zajistit i ekonomické a časové relace údržbových prací. Diplomová práce byla účelně zaměřena na využití matematicko-ekonomických metod při plánování a průběhu údržbových prací. Využití síťové analýzy pro řízení a organizaci údržbových prací na letounu Cessna 208B, vypracované v předložené diplomové práci, je konkrétním přínosem k této problematice. Student pracoval velmi samostatně, v pravidelných konzultacích se řešily vždy konkrétní a věcné otázky, principy a metody řešení jednotlivých částí práce. Předloženou diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Klement, Josef

Autor v úvodu práce uvádí stručný přehled matematicko-ekonomických metod využitelných pří návrhu řešení systému údržby malého dopravního letounu. V dalším postupu potom využívá hlavně síťovou analýzu, na rozdíl od také zmiňované teorie zásob a teorie hromadné obsluhy. Nejdůležitější část DP je obsažena v kap.3 - Návrh a aplikace síťové analýzy pro organizaci údržby. Problematika je konkretizována na letounu Cessna 208B Grand Caravan, u kterého bylo možno využít dostatečné množství vstupních dat z jeho provozu a údržby. V uvedené kapitole je přehledně a srozumitelně prezentován postup při tvorbě základního síťového grafu, základního časového diagramu a jeho optimalizaci a při tvorbě optimalizovaného síťového grafu. Tyto kroky jsou doplněny analýzou síťového grafu z hlediské časového rizika a aplikací metody kritické cesty, kterou autor hodnotí jako vhodnější pro analýzu roční prohlídky. Uvedená část práce může dobře sloužit jako názorná metodická pomůcka při tvorbě systému údržby dalších letounů s ohledem na čas údržby, případně využití kapacity a minimalizaci počtu pracovníků. Kapitoly 4 a 5 mají spíše doplňkový charakter. Práce ja napsána přehledně a srozumitelně. Z formálního hlediska je nezvyklé číslování obrázků a tabulek, které začíná 2.11. Některé obrázky jsou špatně čitelné - např. 3.27 na s. 46. Tyto digramy bylo možné rozdělit a použít větší měřítko. Závěr: Diplomová práce splnila stanovené cíle v plném rozsahu. Doporučuji ji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 101445