BÖHM, L. Projekt systému managementu kvality [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Diplomant si zvolil zadání spočívající v „misii“ do existujícího podnikového systému managementu. Zpracoval literární rešerši adekvátní vybranému tématu a konkrétní situaci v dané organizaci. Za zvýraznění stojí skutečnost, že jako jeden z mála pochopil smysl a účel využívání mezinárodní normy ISO 9001. Analýzu současného stavu ve vybrané organizaci pojednal tak, že nejprve vypracoval hypotetický model systému managementu se zaměřením na podobné produkty jako „jeho“ subjekt a to podle obecných zásad managementu. Tento model poté „posoudil“ podle kritérií normy ISO 9001 a potom podrobil srovnání „své“ organizace s tímto modelem. Na základě tohoto posouzení určil příležitosti pro zlepšování a po dohodě s vedením organizace a s vedoucím DP vybral oblasti, jež byly přiměřené pro zpracování v diplomové práci. Soustředil se zejména na první fáze realizačního procesu – porozumění požadavkům zákazníků a stanovení specifikací pro další postup. Navrhl určité praktické pomůcky, které mohou tuto činnost významně zpřehlednit (a tím zlepšit) a přitom nepřináší nějaké výrazné zvýšení administrativní zátěže, na což bývá často v souvislosti se „zaváděním“ ISO 9001 poukazováno. Pracoval velmi iniciativně a samostatně. Využíval možností konsultací, vždy přinášel své návrhy, o nichž diskutoval. Vyznačoval se pohotovým chápáním námětů, které v diskusi zazněly, a dokázal je tvůrčím způsobem využít ve své práci. Diplomant prokázal schopnost samostatně a tvořivě řešit složité technické a organizační problémy a navrhovat prakticky použitelná řešení. Práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Rozveďte své tvrzení: „Nutno odpovědět na otázky – Co vyžaduje norma? a Co vyžaduje situace?“
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Teoretická část obsahuje komplexní vysvětlení vývoje, metodik a nástrojů řízení kvality. Zde je pozitivní autorova přidaná hodnota v podobě zamyšlení nad skutečným významem filosofie řízení kvality. Rozbor má strukturu na základě procesního pohledu. Praktická část se zabývá analýzou procesu průběhu zakázky a poskytuje analýzu pro jeho nápravu a další zlepšování. Zde je jasná orientace na zákaznický přístup a praktická řešení v podobě účinného výběru metodik QFD a FMEA. Celkově je práce velmi zajímavá a autor do ní přidal svůj pohled myšlení „kvalitáře“.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 101012